| کد خبر: 141907 |

در دیدار رئیس مجلس با خبرنگاران عنوان شد:

◄ اتمام بررسی طرح جامع خبرنگاران در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی طرح جامع خبرنگاران خبر داد.

تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی از اتمام بررسی طرح جامع خبرنگاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی تین‌نیوز، علی لاریجانی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اگر دولت ظرف یک تا  دو ماه آینده «لایحه نظام جامع رسانه ها» را ارائه نکند، طرح را در مجلس مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران، افزود: از رسانه‌ها درخواست می‌شود، تا اولویت‌های اصلی کشور را در فعالیت‌های خود مدنظر داشته باشند.

لاریجانی بعدازظهر روز گذشته در دیدار با خبرنگاران پارلمانی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تشکر از خبرنگاران فعال در حوزه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جایگاه خبرنگاران ازجهت تاثیرگذاری در مسائل کشور جایگاهی ممتاز است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که«در سامان‌دهی موضوعات همواره یک ضلع آن رسانه‌ها هستند»، گفت: چنان‌چه در زمان انتخابات حضور جدی رسانه‌ها نبود مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخاب دوازهم ریاست جمهوری شاید هیچ‌گاه رخ نمی‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بین سخنان خود توجه رسانه‌ها را به اولویت‌های کشور جلب کرد و گفت: همواره به این نکته مهم توجه داشته باشید که مسئولیت شما در قبال مصالح ملی و کشور چیست.

لاریجانی هم‌چنین ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور جدی است و قرار نیست کابینه جدید انقلاب کند، همه باید با هم کار کنیم و لازمه این مسئله همانند گذشته همراهی خوب رسانه‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائلی مانند تولید داخل و مقابله باکالاهای قاچاق نیز، یادآور شد: رسانه‌ها به اولویت‌های کشور توجه کنند و با زبان‌های مختلف این تفکر را در میان مردم ترویج کنند، که اولویت‌ها چیست و جایگاه هر یک کجاست؟ گاهی اوقات مسائل اصلی و ملی کشور تحت‌الشعاع مسائل حاشیه‌ای و سیاسی قرار می‌گیرد، که برخی اوقات به صلاح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان چند تن از خبرنگاران در ابتدای این نشست، از پخش زنده جلسات رای اعتماد توسط شبکه خبر سیما استقبال کرد و گفت: امیدوارم در سیگنال رسانی مشکل نداشته باشید.

لاریجانی همچنین درباره توجه به جایگاه قانونی خبرنگاران و مسائل صنفی آنها نیز، گفت: تشکیل انجمن‌های صنفی خبرنگاران منع قانونی ندارد اما وزارت ارشاد باید امکان تشکیل این انجمن را فراهم کند.

وی افزود: در رابطه با طرح جامع رسانه ها نیز کاری در مجلس انجام شد، ولی برای اینکه مشکل بار مالی پیش نیاید، قرار است که دولت لایحه ‌آن را ارائه کند و چنان‌چه، ظرف یک تا دوماه آینده این کار را انجام نگیرد، طرح را در مجلس مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود، توضیحی در خصوص ممنوع‌الورود شدن برخی خبرنگاران ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: ضابطه ورود خبرنگاران به مجلس مشخص است و افرادی که وزارت اطلاعات آنها را تائید نکند،  اجازه ورود به مجلس شورای اسلامی را نخواهند داشت و دلیل این ممنوعیت چیزی فراتر از این موضوع نمی‌تواند باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.