| کد خبر: 140247 |

سفارش ساخت کشتی کاهش یافت

در حالی تا این مقطع از سال قرارداد ساخت 245 فروند کشتی امضاء شده است که در نیمه نخست سال 2015 ساخت 594 فروند کشتی سفارش داده شده بود.

تین نیوز

موسسه VesselsValue در گزارشی از بازار ساخت کشتی های جدید اعلام کرد که با وجود افزایش تعداد ساخت کشتی‎های نفتکش و فله بر در نیمه نخست سال 2017 میلادی، تعداد کل کشتی‎های سفارش داده شده در این مدت در مقایسه با سال 2015 نزدیک به یک دوم کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، در مجموع تا به این مقطع از سال قرارداد ساخت 245 فروند کشتی امضاء شده است، این در حالی است که در نیمه نخست سال 2015 میلادی 594 فروند کشتی جدید سفارش داده شده بودند. این رقم در مقایسه با آمار سفارش های نیمه نخست سال 2016 میلادی (254 فروند) نیز اندکی کاهش داشته است.

اشتیاق مالکان کشتی برای ساخت کشتی های نفتکش از دیگر انواع کشتی بیشتر بوده به طوری که در این مدت 145 فروند کشتی نفتکش از مجموع 245 فروند سفارش داده شده  است . سفارش ساخت کشتی‎های فله‎بر در مقام بعدی قرار دارد براساس گزارشات  70 فروند کشتی فله بر در این مدت سفارش داده شده است.

سفارش ساخت 16 فروند کشتی حمل LPG این نوع کشتی را در جایگاه بعدی قرار داد. سفارش کشتی‎های کانتینری نیز به 10 فروند رسید. در همین حال چهار فروند کشتی LNG بر نیز در نیمه نخست امسال سفارش داده شده است.

 این در حالی است که در نیمه نخست سال 2015 ، ساخت 229 فروند کشتی فله‎بر و 181 فروند کشتی های نفتکش سفارش داده شد در همان زمان در بخش کشتی های کانتینری 90 سفارش ساخت ثبت شد. تعداد سفارشات کشتی های LNGبر نیز به 26 فروند و کشتی‎ های حمل LPG نیز به 18 فروند رسید.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.