| کد خبر: 140031 |

راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک در گلستان

سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) و هویت بخشی مکانی (جی نَف) چهارشنبه شب با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در استان گلستان راه اندازی شد.

تین نیوز

 

سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) و هویت بخشی مکانی (جی نَف) چهارشنبه شب با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در استان گلستان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت که اجرای سیماک در راستای یکپارچه سازی مدیریت املاک بوده و در قالب آن افراد برای انجام امور اداری ملک خود به جای سازمان های متعدد فقط به یک محل مراجعه و پرونده الکترونیکی تشکیل می دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سرعت عمل، کاهش رفت و آمد، پیشگیری از فساد و تخلفات اداری و زمین خواری را از مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: طرح های جی نف (مدیریت نشانی مکان محور با هویت بخشی مکانی)، پست من (خدمات مسافر و بار) و پست لجستیک (تجارت الکترونیک) نیز در گلستان اجرایی می شود که هویت بخشی مکانی، کاهش زمان ارائه خدمات و هزینه ها و نیز شفافیت از مزایای آن است.

مهری در خصوص جی نف ' G-NAF ' یا هویت بخشی مکانی اظهار داشت که این بخش از طرح های ملی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و در آن کد پستی و آدرس استاندارد تعیین و تاکنون در 71 شهر کشور از جمله گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان اجرایی شده است.

به گفته وی؛ هوشمند سازی ابلاغیه ها، اطلاعیه ها و اخطاریه های ارگان هایی مانند بانک ها و شهرداری از دیگر طرح های اجرایی در استان است.

معاون اجرای پست استان گلستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته سه استان سیماک را به عنوان پایلوت راه اندازی کردند و امسال در 13 استان اجرایی می شود که گلستان هشتمین استان است.

کریم شایسته روز پنجشنبه افزود: در صورت عملیاتی شدن این پروژه در استان که پروسه پنج ساله نیاز دارد و باید زیرساخت های اولیه آن فراهم شود، مردم جهت استعلام زمین و املاک خود به جای مراجعه به افزون بر20 دستگاه متولی؛ در دفاتر پیشخوان دولت، آی سی تی و ادارات پست پرونده الکترونیکی تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد که در این پیوند تمام استعلام ها به صورت الکترونیکی از سوی مرجع تشکیل دهنده پرونده انجام و نیازی به تردد مالک به ادارات مختلف نخواهد بود.

وی یادآور شد: برای اجرای کامل و صحیح این پروژه همه دستگاه ها باید اطلاعات لازم در حوزه های کاری و تخصصی خود را در این سیستم ثبت و ضبط نمایند تا متقاضی مشکلی در این یپوند نداشته باشد.

شایسته با اشاره به تاکید استاندار گلستان در آئین افتتاح کارگاه این پروژه مبنی بر تشکیل و راه اندازی سریع آن در استان در راستای تحقق استان مجازی، گفت: این کارگاه در سایت اداری استان با نصب 35 دستگاه رایانه راه اندازی شده و طبق برنامه ابتدا برای مدیران و معاونین رده اول و میانی دستگاه های متولی و در مراحل بعدی برای شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران دوره های آموزشی برگزار خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.