| کد خبر: 139747 |

بادامچی:

تعداد اتوبوس‌های پایتخت جوابگوی نیاز شهروندان نیست

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه تعداد اتوبوس های پایتخت جوابگوی نیازهای شهروندان نیست، گفت: دولت باید همکاری لازم را با شهرداری برای تامین اتوبوس های مورد نیاز داشته باشد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه تعداد اتوبوس های پایتخت جوابگوی نیازهای شهروندان نیست، گفت: دولت باید همکاری لازم را با شهرداری برای تامین اتوبوس های مورد نیاز داشته باشد.

محمد رضا بادامچی با بیان اینکه گسترش حمل ونقل عمومی پایتخت نیازمند همکاری موثر متولیان شهری و تمامی دستگاه ها است درباره اظهارات مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مبنی بر اینکه از سال 89 هیچ اتوبوسی از دولت تحویل نگرفتیم، گفت: هر چند دولت با مشکلات اقتصادی بیشماری روبه رو بوده اما نیاز است با تامین منابع مالی همکاری مناسبی را با متولیان شهری برای رفع مشکل کمبود اتوبوس در پایتخت داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه زمان زیادی از شهروندان در ایستگاه های اتوبوس تلف می شود، گفت: متاسفانه اتوبوس های موجود کفاف جمعیت تهران را نمی دهد و نیاز است تعداد آنها افزایش یابد زیرا بی توجهی به رفع کمبود اتوبوس تضییع حقوق شهروندان را در پی دارد.

بادامچی با بیان اینکه به طور قطع موضوع کمبود حمل ونقل عمومی پایتخت را در نشست های آتی مجمع نمایندگان تهران پیگیری خواهیم کرد، گفت: در نشست های آتی مجمع از متولیان حمل ونقل عمومی دعوت به عمل خواهیم آورد و مشکلات حمل و نقل عمومی را بررسی و پیگیری خواهیم کرد زیرا گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت منجر به کاهش استفاده از خودروهای شخصی، ترافیک سرسام آور و بهبود وضعیت آلایندگی هوا می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از تردد اتوبوس های با عمر بالا در کلانشهر تهران انتقاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه در لایحه برنامه ششم دولت، شهرداری ها و دستگاه های مسئول مکلف شدند از سال دوم برنامه سالانه 20 درصد از خودروهای فرسوده را جایگزین کنند؛ در واقع تحقق نوسازی خودروهای فرسوده پایتخت نیازمند همکاری هماهنگ دستگاه های متولی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری، دولت و بانک های عامل است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.