| کد خبر: 139298 |

سرانه فضای آموزشی در مسکن مهر بسیار پایین‌تر از متوسط کشوری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه مسکن مهر در دولت گذشته بدون برنامه‌ریزی کافی برای تامین زیرساخت‌ها به مرحله اجرا رسید، تصریح کرد: به درستی نمی‌توان گفت وظیفه تامین این زیرساخت‌ها بر عهده کدام دستگاه است.

تین نیوز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه مسکن مهر در دولت گذشته بدون برنامه‌ریزی کافی برای تامین زیرساخت‌ها به مرحله اجرا رسید، تصریح کرد: به درستی نمی‌توان گفت وظیفه تامین این زیرساخت‌ها بر عهده کدام دستگاه است.

فاطمه سعیدی  با اشاره به مشکلات فضاهای آموزشی در مسکن مهر گفت: متاسفانه مسکن مهر در دولت گذشته بدون برنامه‌ریزی کافی برای تامین زیرساخت‌ها به مرحله اجرا رسید و اکنون بسیاری از شهرک‌های اقماری که به نام مسکن مهر ساخته شده است فاقد امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، بهداشت و آموزش است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه گفت: نداشتن برنامه‌ریزی کافی در این امور بزرگترین مشکلی است که از ابتدا توسط کارشناسان بارها عنوان می‌شد و امروز می‌بینیم یکی از بزرگترین چالش‌های میان وزارتخانه‌ای در حوزه تامین زیرساخت‌های مسکن مهر بروز کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس افزود: هنوز کسی نمی‌تواند به درستی بگوید وظیفه تامین این زیرساخت‌ها و منابع لازم برای آن بر عهده کدام دستگاه است؟ آیا وزارت راه و شهرسازی که متولی مسکن مهر است می‌باید آب، برق، گاز، بیمارستان و البته مدرسه را تامین کند یا هر کدام از این زیرساخت‌ها باید توسط وزارتخانه مرتبط تامین شود؟

دبیر کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال برای تامین مدرسه نمی‌توان از وزارت آموزش و پرورش انتظار داشت که خود متولی ساخت مدرسه نیز باشد. به ویژه آنکه به بودجه محدود این وزارتخانه توجه نماییم.

سعیدی خاطر نشان کرد: آنچه می‌توان امروز به آن امیدوار بود انسجام و یکپارچگی دولت آقای روحانی است؛ بنابراین باید موضوع را در کمیسیون‌های مرتبط دولت از جمله کمیسیون زیربنایی طرح و برای آن راه حل یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: در بسیاری از مناطق شاهد آن هستیم که سرانه فضای آموزشی تخصیص یافته بسیار پایین‌تر از متوسط کشوری است که باید برای آن تدبیر کرد. /

‏پایان پیام

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.