| کد خبر: 138861 |

تداوم تلاش برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر

شهردار تهران روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در جنوب پایتخت، دلسوز انقلاب و نظام بودن را تلاش برای حل و فصل مشکلات، بدون توجه به گرایش‌های سیاسی عنوان کرد.

تین نیوز
 شهردار تهران روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهری در جنوب پایتخت، دلسوز انقلاب و نظام بودن را تلاش برای حل و فصل مشکلات، بدون توجه به گرایش‌های سیاسی عنوان کرد.

محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از 88 طرح اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری در منطقه19 تهران و نیز بهره‌برداری از 7ایستگاه آتش‌نشانی اظهار داشت: در زمان اجرای برنامه وقتی که گذشته را مرور می‌کردم متوجه شدم که 12سال قبل و در روزهای آغازین کارم در شهرداری تهران کارهای جهادی را از منطقه19 شروع کردم و حالا که در روزهای آخر انجام وظیفه و خدمت در شهرداری هستم به‌طور کاملا اتفاقی برنامه‌ها برای حضور در همین منطقه رقم خورد.

وی با مرور روزهای آغازین فعالیت خود در مدیریت شهری تهران به عهد خود با خدا اشاره کرد که براساس باورهایی که از انقلاب و حضرت امام(ره) دریافت شده بود، به‌دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از جنبه مادی و معنوی بوده است.

قالیباف با اشاره به تغییرات منطقه19 طی سال‌های گذشته عنوان کرد: نگاه به تمام منطقه نشان از تغییرات متعددی دارد؛ تغییراتی همچون احداث اتوبان آزادگان یا برداشتن میدان جهاد. یادمان نرفته که در سال‌های گذشته چه بلایی سر افراد برای عبور و مرور و رسیدن به مراسم حضرت امام(ره) می‌آمد.

یادم می‌آید اواخر دی‌ماه وقتی هوا سرد بود گفتیم میدان را به‌هم بزنیم و مشکل تقاطع را حل کنیم و دسترسی فراهم‌سازیم. آن زمان حسن آقای خمینی به ما گفتند امکان ندارد تا 7 و 8 خرداد ماه بشود میدان را به هم زد و دسترسی‌های جدید فراهم شود، برای همین بهتر است برنامه به سال بعد موکول شود، اما ما مصمم بودیم و عهد کردیم مردم برای حضور در مراسم حضرت امام(ره) بیش ازاین اذیت نشوند. به همین دلیل 10خرداد‌ماه تقاطع غیرهمسطح و اتوبان آزادگان را در اختیار مردم قرار دادیم.

وی به ساماندهی ترافیک سردرگم سه راه نعمت‌آباد نیز اشاره کرد که هم‌اکنون برخی تصور می‌کنند این اقدامات مربوط به

40-30 سال قبل است. به گفته شهردار تهران بسیاری فکر نمی‌کردند خط3 مترو با تمام مشکلات فنی در حوزه جنوب شهر شروع و راه‌اندازی شود.

  • خدمت به مردم با تمام بضاعت

شهردار تهران در ادامه مراسم با بیان اینکه هرگز پابرهنگان و آنهایی را که روزهای سخت انقلاب و دفاع‌مقدس هم نان آور خانواده و هم رزمنده بودند؛ فراموش نکرده‌ایم، گفت: حضور بیش از 500شهید در منطقه19 نشان از وفاداری به نظام و انقلاب توسط مردم این منطقه دارد. ما هرگز نتوانستیم آنطور که باید و شاید پاسخگوی آن همه محبت باشیم اما خداراشکر می‌کنم که هیچگاه از این افراد غفلت نکردیم یا آنها را به فراموشی نسپردیم. ممکن است بضاعت ما کم بوده باشد اما ما تمام بضاعتمان را پای کار آوردیم و تلاش کردیم آنطور که وعده دادیم فاصله شمال و جنوب افزایش پیدا نکند.

قالیباف با تأکید بر تحولات در محله‌های منطقه19 طی 12سال اخیر تصریح کرد: امروز در بازدیدم یکی از شهروندان عزیز از ما درخواست مجموعه آبی و استخر را داشت. این در حالی است که 10سال قبل چنین خواسته‌هایی نبود. قالیباف تأکید کرد: یکی از اقداماتی که در برنامه ما، وزارت بهداشت و کمیسیون ماده5 است احداث یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های تهران در منطقه19 است.

  • منافات در دلسوزی برای انقلاب و ضعف مدیریتی

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی منطقه19 تهران گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم دلسوز انقلاب و مردم هستیم اما ناکارآمدی اقتصادی وجود داشته باشد و ضعف مدیریت داشته باشیم. امروز نمی‌توانیم در خانه‌ای را بزنیم که در آن فرد بیکار نباشد و این بیکاری تبدیل به معضل اجتماعی نشود. بیکاری زمینه فساد، اعتیاد، فروپاشی کانون گرم خانواده و تأخیر در ازدواج جوانان را فراهم می‌آورد.

محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه درصورت حاکم شدن رویکرد فوق خیلی از مشکلات که باعث سختی و مشقت مردم به‌ویژه مردم محروم می‌شود حل و فصل می‌شود، عنوان کرد: امیدوارم همه در هر جا که هستیم با نام و یاد خدا اما پرتلاش خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم. کار خوب یعنی با خرد جمعی و مبتنی بر علم و روش‌های جدید در سایه اخلاص گام برداریم. وی با اشاره به بهره‌برداری همزمان از 7ایستگاه آتش‌نشانی هم گفت: جا دارد از شهدای دفاع‌مقدس، مدافعین حرم و شهدای آتش‌نشان خصوصا شهدای حادثه پلاسکو یاد کنیم. امروز که اینجا ایستاده‌ایم می‌دانیم که در 2کشور پیشرفته دنیا حادثه آتش‌سوزی اتفاق افتاد و مردم دیدند که چگونه آن کشورها مسئله را مدیریت کردند.

  • توسعه آتش‌نشانی جلوتر از برنامه

شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌ها و در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه طبق برنامه دوم شهرداری، مدیریت شهری ملزم به ساخت 125ایستگاه آتش‌نشانی است، گفت: سال84، 75 ایستگاه داشتیم که امروز این تعداد به بیش از 125ایستگاه افزایش پیدا کرده است ضمن اینکه ما 40 ایستگاه از 75ایستگاهی که در سال84 تحویل گرفته‌ایم را نوسازی کردیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز با وجود ترافیک و افزایش چندمیلیونی خودروها زمان رسیدن ماشین‌های آتش‌نشانی به محل حادثه 1.5دقیقه نسبت به قبل کاهش داشته است، تصریح کرد: ظرفیت تجهیزات آتش‌نشانی ما به‌روز شده و امیدواریم بتوانیم درحوزه پروژه‌های مدیریت بحران نیز رشد بیشتری داشته باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر وعده‌های داده شده از سوی مسئولان برای تجهیزات وسایل آتش‌نشانی پس از حادثه پلاسکو گفت: اگر منظورتان کمک خارج از شهرداری است که نه، چنین اتفاقی نیفتاد اما خودمان 30میلیارد تومان از 100میلیارد تومانی که برای تجهیزات مخصوصا پله‌های بزرگ‌تر و بلندتر پیش‌بینی کرده بودیم را اختصاص دادیم و پله‌ها خریداری شده و در حال انتقال است.

قالیباف تأکید کرد: با بعضی از اتفاقاتی که در کشورهای پیشرفته رخ داد دیدیم که قدرت عمل و تجهیزات آتش‌نشانی ما مناسب است. شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شهرداری تهران توان جلوگیری از فعالیت ساختمان‌های ناایمن را دارد یا نه هم گفت: مبحث 22 مقررات ملی ساختمان مشخص کرده که چه دستگاه‌هایی چه کارهایی باید انجام بدهند، اما اینکه آیا آتش‌نشانی می‌تواند ساختمان را تعطیل کند؛ خیر، چنین توانی ندارد. به‌طور حتم قانون مشخص کرده که چه‌ کسی در این خصوص اختیار دارد اما مسئله این است که ما در اجرای درست قانون درکشور دچار اشکال هستیم.

قالیباف درباره مسئله کمبود پارکینگ در پایتخت نیز با بیان اینکه امروز دنیا به‌دنبال ساخت پارکینگ نیست چرا که ساخت پارکینگ تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی است، عنوان کرد: ما فرهنگ استفاده از پارکینگ را به درستی نمی‌دانیم، خیلی جاها و در خیلی موارد با وجود اینکه پارکینگ موجود است، خودروی خود را دوبله پارک می‌کنند. به همین دلیل باید تلاش کنیم تا با توضیح درست خدمات میزان سفر را در شهر کاهش دهیم و اگر سفری انجام می‌شود با اولویت حمل‌ونقل عمومی اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر ضرورت سختگیری درخصوص پارک کردن ماشین در خیابان‌ها بیان کرد: یکی از مشکلات ما در شهرها این است که برای هر واحد آپارتمان یک پارکینگ پیش‌بینی می‌کنیم، این در حالی است که سرانه خودرو برای هر خانواده بیش از یک ماشین است.

 

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.