| کد خبر: 137998 |

رشد ۱۱ درصدی مسافران زمینی عتبات در سال ۹۶

آمارهای جدید وزارت راه و شهرسازی نشان از آن دارد که در سه ماهه ابتدایی امسال تعداد زائران عتبات عالیات رشدی ۱۱ درصدی داشته است.

تین نیوز

آمارهای جدید وزارت راه و شهرسازی نشان از آن دارد که در سه ماهه ابتدایی امسال تعداد زائران عتبات عالیات رشدی ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای ارائه شده در سه ماهه ابتدایی سال ۹۶ بیش از ۳۲۶ هزار مسافر و زائر عتبات عالیات در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه تردد کردند که این رقم رشد قابل توجهی نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

بر این اساس در طول سه ماهه ابتدایی امسال ۲۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر از مرز شلمچه و ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر از مرز چذابه به کشور ایران وارد یا از مرز ایران به مقصد عراق خارج شدند. در این مدت از مرز چذابه بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ و از مرز بین‌المللی شلمچه بیش از ۱۱۰ هزار و ۳۰۰ مسافر ایرانی به کشور عراق و عتبات عالیات مشرف شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

این رقم در حالی به ثبت رسیده که میزان تردد مسافران خارجی در این دو مرز به ترتیب ۶۱ هزار نفر در چذابه و بیش از ۱۰۴ هزار نفر در شلمچه بوده‌اند.

همچنین در بهار سال ۹۶ بیش از ۴ میلیون و ۳۱۶ هزار تن کالا به وسیله بیش از ۱۰ هزار کامیون از طریق پایانه مرزی چذابه و بیش از ۷۵۱ هزار تن کالا با بیش از ۳۵ هزار کامیون از مرز شلمچه جابه‌جا شده‌اند.

در این سه ماه در شرایطی رشد ۱۱ درصدی ترددها در مرز زمینی شکل گرفته که به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده در طول هفته‌های گذشته سفر هوایی به مقصد فرودگاه نجف نیز با اما و اگرهایی مواجه شده  که می‌تواند میزان تقاضا برای سفر زمینی به عراق را افزایش دهد.

با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و سفر میلیونی زائران در اربعین حسینی سازمان راهداری برنامه‌ریزی‌های خود برای گسترش و توسعه پایانه‌های مرزی زمینی را آغاز کرده که احتمالا شرایط دقیق آنها در طول هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.