| کد خبر: 133731 |

سهم 50 درصدی بندرانزلی در تخلیه و بارگیری دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان سهم 50 درصدی بندرانزلی در تخلیه و بارگیری دریای خزر گفت: شاهد رشد 221 درصدی ترانزیت مواد نفتی از بنادر گیلان بوده‌ایم.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان سهم 50 درصدی بندرانزلی در تخلیه و بارگیری دریای خزر گفت: شاهد رشد 221 درصدی ترانزیت مواد نفتی از بنادر گیلان بوده‌ایم.

 

 حسین چراغی در نشستی تخصصی با معاونین این اداره کل با اشاره به رشد 5 درصدی جذب بازار دریای خزر در خرداد ماه اظهار کرد: با این‌که تنها 13 روز از خردادماه گذشته است شاهد تخلیه و بارگیری 70 هزار و 864 تن کالا در بندرانزلی بودیم .

 

وی افزود: این میزان معادل 50 درصد کل حجم تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمال کشور است که در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 5 درصدی سهم بازار خزر در بندرانزلی بودیم .

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان این‌که در سال 96 بیش از 370 هزار تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است، خاطرنشان کرد: در ماه پیشین و جاری سهم حجم و تناژ کالای بندرانزلی از سایر بنادر شمالی کشور بیشتر بوده است .

 

چراغی با بیان این‌که به دنبال افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید هستیم، تصریح کرد: با وجود منفی بودن 33 درصدی حمل و نقل دریایی کالا در دریای خزر، سهم بازار بندر انزلی حفظ شده و در حال ارتقا آن هستیم.

 

وی ادامه داد: رشد 221 درصدی کالاهای ترانزیت مواد نفتی با 26944 تناژ شامل بنزین و گازوئیل در طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت به مقصد کشور عراق و هم‌چنین رشد 21 درصدی کالای کانتینری، از نمونه‌های بارز و پیشتاز بودن این بندر فعال در شمال کشور است .

 

بندرانزلی دارای رتبه سوم در زمینه تخلیه کالا در بین بنادر جنوب و شمال کشور است که سهم ارزنده و به سزایی در تامین مواد اولیه کارخانجات فولاد و هم‌چنین صنایع چوب دارد و در بین شاخص‌های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان جایگاه سوم را در خصوص ایجاد ارزش افزوده احراز کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.