| کد خبر: 133212 |

وقوع 59 درصد تصادفات در محدود 30 کیلومتری شهرها

رئیس پلیس راه کشور از وقوع 59 درصد تصادفات جاده ای درمحدوده 30 کیلومتری شهرها خبر داد.

تین نیوز
رئیس پلیس راه کشور از وقوع 59 درصد تصادفات جاده ای درمحدوده 30 کیلومتری شهرها خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به طرح نوروزی سال 96 گفت: آمارها نشان می‌دهد که در تصادفات درون شهری 31 درصد و در تصادفات جاده‌ای نیز 5 درصد کاهش جان‌باختگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی از نظر آمارکشته‌ها در سال 92 افزایش و از آن سال به بعد روند کاهشی داشته‌ایم، افزود: بیشترین آمار کشته‌ها مربوط به استان‌های هرمزگان، شمال سیستان بلوچستان، سمنان، خراسان رضوی و شمال کرمان بوده است.
 
رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در طرح نوروزی امسال واژگونی‌ها یک درصد کاهش داشته است که می‌تواند شروع خوبی باشد چون لغزندگی سطح راه‌ها باعث واژگونی می‌شود و با وجود بارش ها و لغزندگی‌ جاده ها ، واژگونی‌ها کمتر اتفاق افتاده است.
 
سردار حمیدی افزود: 68 درصد تصادفات در طرح نوروزی متعلق به سواری‌ها بوده که سهم تخطی از سرعت مطمئنه21 درصد و توجه نداشتن به جلو نیز 5/31 درصد گزارش شده است.
 
وی اضافه کرد: بیشترین تصادفات در محدود 30 کیلومتری شهرها بوده که 59 درصد را به خود اختصاص داده و باید به حداقل برسد؛ جاده‌های اصلی 63 درصد تصادفات را داراست و ساعت 12 و 8 شب نیز به ترتیب معادل 28 و 24 درصد پیک تصادفات بوده است.
 
رئیس پلیس راه راهور همچنین ناجا گفت: یک هزار و 500 نفر نیروی کمکی و یک هزار دستگاه خودروی کمکی به نیروهای ما اضافه شده که اگر این خلاءها در اول هر سال برنامه‌ریزی شود، شاهد کاهش بیشتر تصادفات خواهیم بود.
 
سردارحمیدی با اشاره به استفاده از سامانه سپهتن در طرح نوروزی امسال نیز افزود: همه ناوگان اتوبوسرانی کشور مجهز به این سیستم شده که ایمنی را افزایش داده و میزان تخلفات را کاهش داده است؛ همچنین از این طریق شدت حوادث را کنترل کردیم و منجر به کاهش تعداد فوتی‌ها نیز شده است.
 
وی به اطلاع‌رسانی در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: از 48 ساعت اول تعداد کشته‌ها اطلاع‌رسانی شد که منجر به شوک در جامعه و جو روانی خوبی در توجه بیشتر به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی شد.
 
سردار حمیدی درباره مراسم ارتحال امام (ره) نیز افزود: با توجه به انتقال ساعت اجرای مراسم به بعدازظهر و اینکه تجربه اول است، امیداوریم در حوزه درون‌شهری و با کمک شهرداری تهران اقدامات شایسته‌ای در زمینه خدمات‌دهی به زائران انجام شود.
 
وی به برگزاری مراسم عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: یک هفته مانده به عید فطر جلسه دیگر برگزار می‌شود.
رئیس پلیس راه راهور ناجا همچنین افزود: در ایام هفته آینده شاهد موج جدید از سفرها در محورهای شمالی خواهیم بود که بنابراین باید عملیات‌های اجرایی در سطح جاده‌ها متوقف شود.
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.