| کد خبر: 132790 |

درخشش روابط عمومی های راهداری و حمل و نقل جاده ای در جشنواره ستارگان روابط عمومی

چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با پیام "روابط عمومی و حقوق شهروندی" با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ، معاون سازمان صدا و سیما، اساتید ، صاحبنظران و پیشکسوتان ، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش های دولتی و خصوصی در محل کتابخانه ملی تهران برگزار شد .

تین نیوز

چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران با پیام "روابط عمومی و حقوق شهروندی"  با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ، معاون سازمان صدا و سیما، اساتید ، صاحبنظران و پیشکسوتان ، مدیران و کارشناسان روابط عمومی بخش های دولتی و خصوصی در محل کتابخانه ملی تهران برگزار شد .

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دکتر محمد نوبخت با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در کشور و مسئولیت خطیر فعالان در این عرصه ، اظهار داشت : روابط عمومی در دولت دوازدهم منزلت رفیع‌تری پیدا خواهدکرد چراکه رئیس‌جمهور مصمم است حقوق شهروندی را دقیق اجرا کند و برای این اجرای این امر نیاز داریم که مردم به صورت دقیق در جریان امور قرار بگیرند و این موضوع بدون در نظر گرفتن نقش روابط عمومی‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه پدیده روابط عمومی مبانی نظری قابل دفاعی دارد، خاطرنشان کرد: اما بدون توجه به این مبانی و بدون اعتنا به ابعاد نظری روابط عمومی شاید به نظر برسد که روابط عمومی در حد یک اطلاع‌رسانی دستگاهی تنزل مقام پیدا کرده است.

 

دکتر نوبخت  در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد : امروز با انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم برای جهانیان ثابت شد که مردم ما خودشان انتخاب می‌کنند. کشورهایی که همیشه باتردید به مساله مردمسالاری در کشور مانگاه می‌کردند، شاهد بودند که مردم در داخل و خارج کشور صف کشیدند، رای دادند و نتیجه رای خود را نیز دیدند.

 

بر اساس این گزارش درادامه این مراسم همچنین پروفسور باقرساروخانی استاد ارتباطات وپدرعلم جامعه ‌شناسی ارتباطات درسخنانی اظهارکرد: مهمترین عنصرتوسعه پایدار روابط عمومی است لذا روابط عمومی‌ها کارگزاران انسان وذهن انسان هستند و اندیشه انسان‌ها راسازماندهی می‌کنند ،  وقتی روابط‌عمومی‌ها ذهن افراد را می‌سازند، در واقع فرزانگان و فرهیختگان را تولید می‌کنند از این رو روابط عمومی‌ها رسالت‌های مختلف و مهمی دارند که من در میان آنها تنها به تولید ، توزیع و عدالت اطلاعات اشاره می‌کنم.

 

این گزارش می افزاید در ادامه این جشنواره دکتر زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و ورئیس فراکسیون روابط عمومی ورسانه ی مجلس شورای اسلامی در باره نقش و کارکرد روابط عمومی‌ها درایران ، خاطرنشان کرد: امروزه روابط عمومی به عنوان یک عنصر اصلی و اثربخش در سازمان‌ها و نهادها شناخته شده و به اثبات رسیده‌اند. امروز هرچند که مشکلات اصلی در این حرفه وجود دارد، ولی فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس در همین زمان اندکی که آغاز به کار کرده است تلاش می‌کند تا ضمن ایجاد آرامش خاطر درمیان اهالی این حرفه،دغدغه‌های آنها را نیز برطرف سازد.

 

 اضافه می نماید همچنین  دکتر علی دارابی ، معاون اموراستانهای صداوسیما به عنوان دیگر سخنران این مراسم ، اظهار کرد: رسانه ملی علاوه بر آمادگی برای همکاری با روابط عمومی‌ها می‌تواند دفتر همکاری صداوسیما و روابط عمومی‌ها را ایجاد کند.

 

معاون اموراستان‌های سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مفهوم روابط عمومی ، خاطرنشان کرد: روابط عمومی موضوعی پیچیده و چندوجهی است که مبتنی بر نظریه‌ها و کنش‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف و متنوعی مانند مدیریت، رسانه، ارتباطات و روان‌شناسی است و باید  برای درک روابط عمومی به دو پرسش پاسخ داد ، نخست اینکه روابط عمومی‌ها چه کارهایی انجام می‌دهند که در این زمینه برخی بر این باورند که روابط عمومی‌ها تکنسین فنی و حلال مشکلات بوده و از ریز تا درشت مسایل درگیر هستند. مساله دوم آن است که روابط عمومی‌ها چه کارهایی را نباید انجام دهند و مراد از این مساله این است که حوزه‌هایی که با روابط عمومی تداخل دارد یا موازی است یا اصولاً اشتباه گرفته شده است مورد شناسایی قرار بگیرند مثل بازاریابی که در متن و عمل برخی آن را به روابط عمومی نسبت می‌دهند در حالی که آشکارا روابط عمومی با بازاریابی تفاوت معنا دارای دارد.

 

همچنین هوشمند سفیدی رئیس جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران درسخنانی بااشاره به شعاراین جشنواره تحت عنوان«روابط عمومی‌ها و حقوق شهروندی» اظهار کرد: حقوق شهروندی نمایانگر نحوه و کیفیت رابطه دولت با ملت است و یکی از حقوق مسلم شهروندان وجود نهادی است که در شکل اجتماعی بین دولت و ملت ایجاد رابطه کند ،  این نهاد روابط عمومی است باتوجه به ابلاغ منشورحقوق شهروندی توسط دولت و لزوم تامین آن ، انتظار می‌رود دولت دوازدهم نسبت به اصلاح و تقویت نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی خود اقدام کند و افراد متخصص ، کارآمد و دلسوز را در رأس روابط عمومی‌ها به کار بگیرد.

 

اضافه می نماید دراین مراسم علاوه بر قرائت پیام بارت دیوریس ، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی، به جشنواره ستارگان روابط عمومی و همچنین بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه ( روز روابط عمومی) ، با حضور مسئولین از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد ، که روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با رای هئیت داوران حائز کسب دو رتبه برتر شده و دو نشان ، تندیس و ستاره طلایی جشنواره را دریافت کرد ، همچنین  روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای اصفهان ، خراسان رضوی و مرکزی نیز در این جشنوار برگزیده و نشانِ ستاره طلایی و تندیس جشنواره  را کسب نمودند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.