| کد خبر: 131674 |

تقویت حوزه گردشگری با راه‌اندازی سامانه معرفی مراکز اقامتی مجاز

تین نیوز

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ساماندهی مراکز اقامتی امری ضروری است زیرا برخی به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

 

به گزارش خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه هم اکنون با نزدیک شدن به ایام مسافرت گردشگران نیاز جدی برای نظارت بر اماکن اقامتی وجود دارد، گفت: ساماندهی مراکز اقامتی امری ضروری است زیرا امروزه برخی به طور غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات می‌کنند که ممکن است برای گردشگران و مسافران مشکلاتی را در پی داشته باشد.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه کمبود محل اسکان در برخی از شهرها و استان‌های گردشگرپذیر موجب رشد مراکز اقامتی غیرمجاز شده است ، اظهار کرد: به عنوان مثال چندی پیش در سفر به استان اصفهان به منظور بررسی وضعیت گردشگری این منطقه، شاهد تکمیل ظرفیت تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی بودیم؛ در چنین شرایطی به دلیل سرگردانی مسافران مراکز اقامتی غیرمجاز نیز اقدام به فعالیت می‌کنند لذا باید نسبت به این امر توجه جدی شود.

 

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز اقامتی از جمله مولفه‌های مهم زیرساخت‌های گردشگری تلقی می‌شود که باید نسبت به افزایش آنها توجه جدی شود، تصریح کرد: زمانی که محل اسکان برای مسافران گران باشد برخی مجبور به اقامت در مراکز غیرمجاز هستند از این رو زمانی که میزان این مراکز استاندارد با تنوع ارائه خدمات افزایش یابد دیگر شاهد بروز مشکلات نخواهیم بود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه متولیان عرصه گردشگری باید سامانه و مرجعی را به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص مراکز اقامتی مجاز راه اندازی کنند تا مسافران و گردشگران بتوانند در محل‌های مناسب اسکان یابند، ادامه داد: در این بین می‌توان با درنظر گرفتن چهارچوب مشخص و استاندارد افرادی که هم اکنون به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند را ساماندهی کرد تا افرادی که قصد ارائه خدمات مناسب را دارند نیز قانونی فعالیت کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که اسکان گردشگران در اماکن اقامتی غیرمجاز ممکن است آسیبی در پی داشته باشد که دیگر نتوان جبران کرد لذا مسئولان باید نسبت به این موضوع اقدام جدی و فوری انجام دهند.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، چندی رییس اتحادیه مهمان‌پذیران نسبت به فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز هشدار داد و به مسافران توصیه کرد که برای آگاهی از اسامی مهمان‌پذیران مجاز به سایت این اتحادیه مراجعه کنند./

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.