| کد خبر: 131552 |

احداث ۱۷۰ کیلومتر مترو در پایتخت طی دهه گذشته

تین نیوز
 ۱۱۴ پروژه جدید شهری در منطقه۱۶ تهران افتتاح شد.
 

 به گزارش همشهری آنلاین، مازیارحسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و بیکاری مهم‌ترین مسئله‌ای است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم، گفت: 90درصد اعتیاد و کارتن‌خوابی از بیکاری است و باید کمک کنیم کسانی دولت را اداره کنند که بر اشتغال، تولید و فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید دارند. وی با اشاره به اینکه به فرموده قرآن کریم مومنان دو دسته‌اند، افزود: کسانی هستند که مومن و جهادگرند و بعضی قائدین هستند. نتیجه مجاهدت این است که ما امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که در زمانی نه‌چندان دور با وضعیت کنونی فاصله بسیاری داشت.

 

حسینی با اشاره به اینکه امروز هیچ تفاوتی بین شمال و جنوب شهر تهران نیست، بوستان بانوان منطقه16 را کم‌نظیر دانسته و گفت: استخر روباز این بوستان در بسیاری از مناطق شمالی شهر وجود ندارد. وی همچنین درخصوص پل کابلی جدید در مجاورت پل کابلی جوادیه، دهنه قوسی این پل را هنر مهندسی و ذوق معماری خواند.

 

  • توجه به کاهش فاصله شمال و جنوب شهر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران در این دوره تحول بزرگی را در شهر تهران به‌وجود آورد، خاطرنشان کرد: دکتر قالیباف همیشه تأکید داشتند بین جنوب و شمال به جنوب شهر و بین شرق و غرب به شرق شهر تهران توجه داشته باشید و امروز می‌توانیم بگوییم این اتفاق رخ داده است. روزی نبود که در بزرگراه آزادگان تصادف منجر به جرح یا فوت نداشته باشیم.

 

آنجا زمانی محل دفن زباله بود و در قسمت‌هایی از آن 18 تا 20کیلومتر زباله دفن شده بود، اما در کمتر از 2سال این بزرگراه را به یکی از بزرگراه‌های استاندارد شهر تهران و کشور تبدیل کردیم. کلنگ برخی از پروژه‌ها را یک رئیس‌جمهور می‌زند و افتتاحیه را رئیس‌جمهور بعدی انجام می‌دهد اما استانداردسازی بزرگراه آزادگان در تهران کم‌نظیر است. حسینی در ادامه با اشاره به اینکه شانزدهمین و بزرگ‌ترین پارک ترافیک شهر تهران در منطقه16 افتتاح شد، گفت امیدواریم این اقدامات در بحث ترافیک مؤثر باشد و نظم و فرهنگ ترافیک ارتقا پیدا کند. اطمینان دارم هر کودک و دانش‌آموزی که در این پارک‌ها آموزش می‌بیند، آموزش‌ها در ذهنش ماندگار می‌شود.

 

وی با توجه به اینکه تمامی پارک‌های ترافیک در تابستان پذیرای شهروندان هستند، افزود: باز هم بر دوچرخه سواری تأکید می‌کنم. اجداد ما از دوچرخه به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل استفاده می‌کردند و امروز در کشورهای پیشرفته برای سلامتی از دوچرخه استفاده می‌کنند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، اتفاقات رخ داده در مترو را انقلاب دانست و گفت: سال84 فقط 89کیلومتر مترو داشتیم، اما امروز 170کیلومتر مترو داریم.

 

خط6 مترو با 20ایستگاه دولت‌آباد را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی وصل می‌کند و خط7 مترو با طولی بیش از 22کیلومتر و حداقل 7 ایستگاه میدان بسیج را به میدان صنعت متصل می‌کند. به گفته حسینی خط 8 مترو با 35کیلومتر طول شهر آفتاب را به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی وصل می‌کند. ایستگاه فرودگاه امام خمینی معماری‌ای فاخر دارد که آبروی ملی را به همراه می‌آورد.

 

  • راه‌اندازی 2مرکز درمانی ویژه نیازمندان

جواد میرزاقلی، شهردار منطقه16 در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: بوستان ترافیک با 40هزار و 800مترمربع از بزرگ‌ترین بوستان‌های ترافیک تهران است و امکانات متعددی برای آن درنظرگرفته شده است. همچنین شهربازی غیراستاندارد خیابان شهید وفایی تعطیل و به جای آن بوستان بانوان احداث شده است.

 

به گفته وی احداث باند کندروی بزرگراه آزادگان و نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در این محدوده از تصادفات مرگبار خواهد کاست. یکی دیگر از پروژه‌های افتتاح شده در روز گذشته راه‌اندازی مرکز درمانی نیازمندان است که به گفته میرزاقلی این مرکز روزانه 60نفر مراجعه‌کننده دارد. همچنین مرکز دیگری هم در محله جوادیه برای درمان بیماران نیازمند با هزینه‌ای کمتر از بیمارستان‌های دولتی راه‌اندازی شده است. قبور شهدای گمنام منطقه نیز بازسازی شده و تا 2‌ماه دیگر زیرگذر ضربعلی‌زاده که خزانه را به نازی‌آباد متصل می‌کند، در این منطقه بهره‌برداری خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.