| کد خبر: 130839 |

در راستای ارتقا خدمات و به منظور رفاه حال مسافران صورت گرفت؛

افتتاح سکو و نمازخانه در ایستگاه های ملکی، نمکزار و ابردژ

تین نیوز

پروژه های احداث سکو، نمازخانه و سرویس بهداشتی در ایستگاه های ملکی، نمکزار و همچنین بازسازی و نوسازی نمازخانه ایستگاه ابردژ افتتاح شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، رضا شاکری مدیر کل راه آهن تهران مساحت کل پروژه ها را ۸۱۹۵ متر مربع اعلام کرد و گفت: پروژه های فوق در راستای خدمات رسانی به مسافران در مسیرهای ریلی تهران،قزوین و مشهد است.

 

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه ها را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

مدیر کل راه آهن تهران به توسعه قطارهای حومه ای اشاره کرد و افزود: از مسئولان محلی خواستار آماده سازی ایستگاه ها در محل تردد قطارهای حومه ای به منظور تسهیل در ادای فرضیه نماز و استفاده از سرویس های بهداشتی شد.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بیاتی مشاور فرهنگی مدیرعامل گفت: حدود هفت سال است که شرکت راه آهن بطور متوالی در اجلاس نماز رتبه برتر را کسب می کند که یکی از دلایل آن، حضور ۱۰۰ روحانی در راه آهن بعنوان پیشنماز و یا مسئول ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح شبکه ریلی است.

 

حاج اقا بیاتی خواستار نگهداری و نظارت بیشتر در امر نمازخانه ها شد و افزود: در سطح شبکه ریلی روزانه ۲ تا ۳ نوبت نماز جماعت برپا می شود، همچنین تعداد مساجد و نمازخانه های راه آهن نسبت به سایر سازمانهای زیرمجموعه وزارت راه بیشتر است ضمن اینکه نمازخانه ها در ملک راه آهن ساخته شده است.

 

مدیرکل خدمات ایستگاهی نیز با اشاره به اینکه از سال ۹۳ اقداماتی در حوزه ایستگاهی و توسعه نمازخانه ها صورت گرفته گفت: با توجه به توسعه خطوط حومه ای و افزایش ظرفیت زیربنا، علائم و دوخطه کردن در راه آهن انجام می شود و متناسب با این مخوارد خدمات ایستگاهی نیز در حال گسترش است.

 

امیر بهادر عبدالمحمدی افزود: ارتقا و بازسازی نمازخانه ها از جمله اقداماتی است که طی ۳ سال گذشته رونق قابل توجهی یافته بطوریکه حدود ۵۰ دستگاه نمازخانه از مجموع ۱۵۰ نمازخانه در سطح شبکه ریلی بازسازی شده است.

 

وی ادامه داد: از سال ۹۴ نیز ۲۷ دستگاه نمازخانه در سطح شبکه ریلی در حال احداث است که تا کنون ۲۳ نمازخانه به بهره برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.