| کد خبر: 13010 |

افزایش ۲۶ درصدی تزانزیت کالا از مرز آستارا

تین نیوز | مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش 26 درصدی ترانزیت کالا از مرز آستارا در سه ماه نخست امسال خبر داد.
 
ناصر آل‌محمدی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه ترانزیت استان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال 59 هزار و 996 تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.
 
وی عمده کالای وارداتی از مرز آستارا در مدت مذکور را انواع تخته، شکر و سبوس عنوان کرد و گفت: در این مدت 98 هزار و 662 تن کالا از گیلان ترانزیت شده است.
 
به گفته این مسئول، از مقدار مذکور کالا، 89 هزار و 791 تن از مرز آستارا و 8 هزار و 871 تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.
 
وی عمده کالای ترانزیتی را انواع مواد سوختی، محصولات معدنی، مواد غذایی، کالای ساختمانی در مدت مذکور ذکر کرد.
 
آل‌محمدی از صادرات بالغ بر 245 هزار تن کالا از مرز آستارا خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
 
وی شیشه، سیمان، تره‌بار و... را عمده کالای صادراتی از مرز آستارا عنوان کرد و ادامه داد: به طور میانگین روزانه 249 دستگاه کامیون از مرز آستارا تردد می‌کنند.
 
این مسئول افزود: در سه ماه نخست امسال تعداد 9 هزار و 601 دستگاه کامیون وارد مرز آستارا و 12 هزار و 807 دستگاه کامیون از این مرز خارج شده است.
 
وی درباره  وضعیت تردد مسافر از مرز آستارا در مدت مذکور خاطرنشان کرد: در این مدت میانگین روزانه 2 هزار و 302 نفر مسافر و در مجموع حدود 207 هزار و 218 نفر مسافر از مرز آستارا تردد کرده‌اند.
 
به گفته آل‌محمدی، از تعداد مذکور، 108 هزار و 893 نفر مسافر وارد و 98 هزار و 325 نفر مسافر نیز از مرز آستارا خارج شده‌اند.
 
وی از فعالیت 104 شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا، مسافر و نمایندگی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا در گیلان خبر داد.
 
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال بالغ بر یک‌ میلیون و 600 هزار مسافر استان از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند، یادآور شد: این سفر به مقاصد داخل و خارج استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.
 
وی گفت: از مجموع سفرهای انجام شده، 35 هزار و 400 سفر توسط اتوبوس، 37 هزار و 327 سفر با مینی‌‌بوس و 114 هزار و 11 سفر نیز توسط سواری انجام شده ا ست.
 
آل‌محمدی، رشت، لاهیجان و انزلی را با حجم مسافران زیاد دارای بالاترین آمار جابه‌جایی در استان دانست و یادآور شد: در مدت مذکور بالغ بر 17 هزار نفر نسبت به تهیه بلیت از طریق اینترنت اقدام کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.