| کد خبر: 130085 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ توسعه صنعت قطعه‌‌سازی لازمه افزایش کیفیت خودروی داخلی

تین نیوز

پس از اجرای برجام و ورود خودروسازان مطرح جهان به ایران به منظور همراهی در طراحی و ساخت امیدها برای رسیدن کشور به مرحله خودروسازی قوت گرفته و جان تازه‌ای به کالبد توایدکنندگان خودرو دمیده شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو  در ارتباط با این موضوع ،با اشاره به هدف‌گذاری برای تولید خودرو در سالی که دوماه از آن‌را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و پانصد هزار خودرو و فروش آنها انجام شده و همه باید در جهت افزایش کیفیت خودروهای تولیدی تلاش کنیم.
 
رضا رضایی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: توسعه صنعت قطعه‌‌سازی لازمه افزایش کیفیت خودروی داخلی است امروزه قطعه‌سازان کشور تولیدات خود را بر اساس استانداردهای تدوین شده برای آنها تولید می‌کنند که بر اساس شناسنامه برای قطعه‌سازان شرایط تولید قطعه، مراحل تولید و مواد اولیه مشخص شده است.

 

به گفته وی، خوشبختانه در سال گذشته میزان نارضایتی از بی کیفیتی قطعات خودرو در حد بسیار کمی بود اما، برای به روز بودن باید قطعه‌سازان و صنعت‌گران کشور به سمت تکنولوژی‌های روز جهان گام بردارند تا کیفیت خودروهای تولید ایران نیز افزایش پیدا کرده تا بتوان در سطح جهان خودروسازی کشور را مطرح کرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات خودرو و قطعات آن نیز یادآور شد: در سال گذشته قطعه‌سازان کشور ما کمترین میزان صادرات قطعه را در کارنامه کار خود ثبت کردند که برآورد مالی آن حدود 100 میلیون یورو بود و علت آن هم اعمال تحریم‌ها و قطع ارتباط بانکی  از سوی کشورهای اروپائی عنوان شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که باید صنعت قطعه‌سازی کشور به تجهیزات روز قطعه‌سازی در جهان مجهز شوند، افزود: متاسفانه به‌روز کردن ماشین‌آلات در صنعت قطعه‌سازی در سال‌های گذشته به دلیل برخی مشکلات اقتصادی قطعه‌سازان محقق نشد اما 50 درصد قطعه‌سازان از دستگاه‌های پیشرفته برای تولید قطعات استفاده می‌کنند که ما را به آینده قطعه‌سازی کشور امیدوارتر می‌سازد.

رضائی در پایان سخنان خود با اشاره به این مهم که، در شرایط فعلی اقتصاد کشور ماشین‌آلات قطعه‌سازان توان تولید به میزان 40 درصد خودروهای جدید در کشور را دارا هستند و برای خودروهای داخلی توان 100 درصد تولید قطعات وجود دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول یک‌سال گذشته یک هزار و 300 یورو قطعات خودرو از مبادی رسمی وارد کشور شده به همین میزان نیز از طریق قاچاق خودرو به کشور وارد شده و این‌گونه است که صنعت قطعه‌سازی کشور دچار مشکل شده و ادامه این روند ما را بارکود همراه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.