| کد خبر: 129884 |

شورای نگهبان صلاحیت نامزدهای مُصر بر بداخلاقی را رد کند

تین نیوز

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: نامزدهای بداخلاق انتخابات علاوه بر آنکه نمی‌توانند اعتماد مردم نسبت به نظام را افزایش دهند، مانع مشارکت حداکثری آنان در انتخابات و لطمه به پیکره نظام می‌شوند، شورای نگهبان صلاحیت این افراد را رد کند.

 

به گزارش ایسنا، سیدهادی بهادری گفت: نگران مشارکت پایین مردم هستیم، البته این نگرانی با انجام وظیفه درست نهادهای نظارتی، صدا و سیما، کمیسیون تبلیغات انتخابات، دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور قابل رفع است. این مقامات مسئول با جلوگیری از تخریب و خلافگویی نامزدها باید از خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی نسبت به نظام جلوگیری کنند.

 

وی متذکر شد: نامزدهای انتخابات برای حداکثری کردن مشارکت مردم در انتخابات وظیفه‌ای ندارند. برخی از آنان فقط در فکر  غلبه بر سایر نامزدها و پیروزی در انتخابات به هر شیوه و روشی هستند و از انجام هرگونه بداخلاقی و بدرفتاری ابا ندارند.

 

به باور نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، مجموعه حاکمیت و افرادی که دل در گرو نظام دارند، وظیفه دارند  کمک کنند تا مردم حضور پررنگ‌تری پای صندوق‌های رای داشته باشند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: اگر نامزدهای انتخابات به لحاظ اخلاقی پایبند و مقید به آداب متعارف جامعه نباشند به صورت طبیعی اعتماد مردم را نسبت به خود و نظام از بین می‌برند. اینکه نامزدها در رقابت‌های انتخاباتی و در ملاء عام از تلویزیون، رسانه‌ها و در فضای مجازی بداخلاقی و بدرفتاری خود را جار می‌زنند، مردم را دچار بی‌اعتمادی و بدبینی به کل حاکمیت می‌کنند به صورت طبیعی موجب کاهش شدید مشارکت جامعه در انتخابات می‌شوند.

 

بهادری خطاب به نامزدهای انتخابات، گفت: انتظار می‌رود اگر نامزدها دنبال رای مردم هستند، صادقانه، شفاف و با آمار درست با مردم سخن بگویند و به گونه‌ای رفتار نکنند که چهره نظام تخریب شود یا موجب تشویش جامعه نسبت به نظام شوند.

 

وی بداخلاقی نامزدهای انتخابات را آسیب به پیکره نظام دانست و خطاب به کمیسیون تبلیغات انتخابات پیشنهاد داد: نهادهای نظارتی موظف به اصلاح آمار غیرواقعی نامزدها و اعلام آمار درست و واقعی به افکار عمومی هستند. این نهادها به ویژه کمیسیون تبلیغات انتخابات باید سخنان و اظهارات نامزدها را متکی به اخبار و اطلاعات صحیح زیر ذره‌بین ببرند و کذب بودن آنها را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

 

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس متذکر شد: خلاف‌گویی، تخریب، دروغ‌گویی و خیانت در امانت نامزدها باید توسط کمیسیون تبلیغات به صورت شفاف به مردم اعلام شود و به عنوان نمره منفی در کارنامه نامزدها ثبت شود و با تکرار بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها و افزایش نمرات منفی، صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان رد و از ادامه حضور در انتخابات منع شوند چرا که چنین افرادی علاوه بر آنکه نمی‌توانند اعتماد مردم نسبت به نظام را افزایش دهند، مانع مشارکت حداکثری آنان در انتخابات می‌شوند.

 

بهادری فریب مردم با وعده‌های نجومی توسط برخی نامزدها را بی‌اثر دانست و اظهار کرد: شناخت و تجربه مردم نسبت به وعده‌ها و قول‌های توخالی نامزدهای انتخابات در سطحی است که نسبت به انتخاب‌شان دقت بیشتری می‌کنند. تلگرام و فضای مجازی وسیله ارتباطی بسیار گسترده‌ای است که اطلاعات را در دورترین مناطق کشور در اختیار مردم می‌گذارد و موجب اطلاع‌رسانی به آنان می‌شود. مردم کار خودشان را انجام خواهند داد. نخبگان، تشکل‌های مردم‌نهاد، نمایندگان مردم  و احزاب وظیفه دارند جامعه را در جریان جزییات بیشتری از عملکرد حال و گذشته نامزدها قرار دهند تا شناخت آنان کامل‌تر شده بتوانند نامزد اصلح را انتخاب کنند.

 

وی تاکید کرد: انتخاب مردم این بار آگاهانه‌تر از انتخابات گذشته خواهد بود. آگاهی‌ها و تجارب آنان بیشتر از قبل است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.