| کد خبر: 129482 |

اعلام جزئیات کیفی خودروها حق مشتریان است

تین نیوز

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ما همواره می‌گوییم که دانستن حق مردم است؛ بنابراین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید به‌طور کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

به گزارش دنیای اقتصاد، امیرحسن کاکایی در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: در دنیا نهادهای مستقلی وجود دارند که کیفیت خودروهای در حال تولید را ارزیابی کرده و نتایج را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه در ایران نیز باید یک نهاد مستقل برای ارزیابی کیفیت کالا و خدمات ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کار ارزیابی خودروهای داخلی را انجام می‌دهد، اما مشکلی که وجود دارد این است که این شرکت مستقل نبوده و هزینه‌های آن در قرارداد با خودروسازان تامین می‌شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: وقتی هزینه‌های یک شرکت بازرسی از سوی شرکت‌هایی که مورد بازرسی قرار می‌گیرند تامین شود، خود به خود راه اعمال نفوذ برای این شرکت‌ها و بروز اتفاقاتی چون سانسور گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باز می‌شود.

 

وی افزود: بنابراین این وضعیت باید اصلاح شده و نهادی وظیفه بازرسی از کیفیت کالا و خدمات از جمله خودرو را بر عهده بگیرد که به‌طور کامل مستقل بوده و از نظر مالی وابسته به شرکت‌ها نباشد.

 

کاکایی با بیان اینکه تا آن زمان همین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی باید به‌صورت کامل منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: سانسور و حذف نمرات منفی خودروهای داخلی از گزارش‌های ارزیابی کیفی این محصولات نقض حقوق مصرف‌کنندگان بوده و باید جبران شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.