| کد خبر: 129475 |

شناسایی نسل آینده مدیران فرودگاهی به مرحله نهایی رسید

تین نیوز

پس از مدت‎ها برنامه‎ریزی و فعالیت اداره کل آموزش و توسعه نیروی انسانی، ارزیابی طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی به مرحله نهایی رسید.

 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در مجموع 626 نفر در آزمون اولیه این طرح که در سال 95 برگزار شد شرکت کردند که در نهایت نزدیک به 90 نفر به مرحله نهایی ارزیابی راه‎یافته‎اند. در این مرحله هر یک از داوطلبان طی دو روز و در چند مرحله به صورت علمی و اصولی مورد ارزیابی قرار می‎گیرند. 

 

در روز اول آزمون زبان انگلیسی، به عنوان مهمترین توانمندی در نظر گرفته شده، مورد ارزیابی قرار می‎گیرد. در این مرحله هر فرد به صورت آنلاین و از راه دور با یک استاد انگلیسی زبان به گفتگو می‎پردازند و توسط وی ارزیابی می‎شود. به دلیل اهمیت موضوع زبان پیش از این هم از تمام داوطلبان یک ارزیابی داخلی زبان انگلیسی انجام شده بود.

 

در مرحله بعد آزمون تحلیل رفتاری، روان‎شناسی و شخصیتی هر فرد در قالب 240 پرسش و در 90 دقیقه انجام می‎شود. مرحله سوم نیز مربوطه به آزمون خودارزیابی است که در قالب یک ارزیابی 360 درجه از هر متقاضی انجام خواهد شد. در این مرحله سؤالاتی که از قبل مدیر مستقیم و همکار هم رده مستقیم هر داوطلب در مورد وی پاسخ داده‎اند با ارزیابی خود فرد از خود مقایسه می‎شود.

 

مرحله آخر از روز اول به ارزیابی کارتابل و توان نوشتاری و گزارش‎نویسی و ... فرد مربوط می‎شود که در بخشی از آن باید بتواند دستورات و درخواست‎های لازم اداری را در مواجهه با مسائل مختلف به درستی صادر کند.

 

اما در روز دوم ارزیابیِ هر داوطلب، اولین مرحله، ارزیابی توان فرد در ارائه شفاهی یک موضوع از موضوعات ارائه شده و توان پاسخ‎گویی در آن زمینه است. در مرحله بعد با تشکیل گروه‎های شش تا هشت نفره، توان مشارکت و تبادل نظر افراد در بحث گروهی ارزیابی می‎شود به طوری که هر گروه باید بر روی یک موضوع بحث کند و آن را با ارائه راه حل به نتیجه برساند.

 

مرحله نهایی از روز دوم نیز مصاحبه ساختار یافته‎ای است که در حوزه‎های مدیریتی، رفتاری، شخصیتی، ارتباطی و تخصصی به طور جداگانه توسط شش داور با سابقه برگزار می‎شود و افراد مورد ارزیابی قرار می‎گیرند.
 
مرحله نهایی ارزیابی طرح تربیت نسل آینده مدیران فرودگاهی از 13 اردیبهشت آغاز شده است و تا 10 روز کاری ادامه خواهد داشت و در نهایت افرادی که امتیاز لازم را کسب کنند به کانون توسعه آموزش اداره کل آموزش و توسعه نیروی انسانی معرفی خواهند شد تا برای توانمندسازی بیشتر به دوره‎های مدیریتی–تخصصی اعزام شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.