| کد خبر: 128936 |

حجم مبادلات ایران و باراویای آلمان درپسابرجام 33 درصد رشد کرد

تین نیوز

دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع و معادن تهران بابیان اینکه حجم مبادلات ایران و ایالت باواریای آلمان در سال های 2013 تا 2015 سالیانه 2 میلیارد و 400 میلیون یورو بوده، گفت: پس از برجام با برقراری ارتباط بیشتر هیات های تجاری، حجم صادرات باواریا به ایران ٣٣ درصد رشد کرد.

 

به گزارش ایرنا، بهرام عشقی در نشست مشترک فعالان اقتصادی اتاق تهران و ایالت باواریای آلمان در هتل پارسیان آزادی، گفت: این افزایش بیشترین شاخص رشد را از سال ٢٠١٣ و در کمتر از یک سال نشان می دهد که تجار و بازرگانان با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه آمادگی برقراری، احیا و توسعه روابط را با کشورهای دیگر دارند.

 

به گفته عشقی، برگزاری سومین نشست مشترک تجاری اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری ایالت باواریای آلمان نشان دهنده عزم و اراده و حمایت دو طرف در برداشتن گامهای موثر برای توسعه همکاری های دو جانبه است.

 

وی با اشاره به ارتباط مطلوب اتاق تهران و اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا افزود: در سالهای 2015 و 2016 دو هیات متشکل از اتاق تهران به ایالت باواریا سفر کردند و ماحصل تفاهم نامه منعقده بین اتاق تهران و دفتر اقتصادی ایالت باواریا، گشایش دفتر اتاق تهران در این ایالت و میز این ایالت در تهران بود.

 

به گزارش ایرنا، در سال های گذشته، اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران سبب شد روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد.

 

اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه ای را فراهم کرد تا کشورهای غربی به ویژه آلمانی ها به سرعت هیات های بزرگ تجاری به تهران اعزام و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود را برای احیای روابط ابراز کنند.

 

فعالان اقتصادی باواریا نشان داده‌اند علاقه مند به برقراری ارتباط با ایران هستند و در گذشته چند هیات تجاری از ایالت باواریا به ایران آمد و در نشست مشترک با اتاق تهران زمینه‌های همکاری بین دو طرف را بررسی کردند .

 

همچنین هیاتی از ایران به سرپرستی مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران روانه این ایالت شد و در شهرهای مونیخ و برلین با برگزاری چندین نشست مذاکره مستقیم و بازدید از صنایع موجود، گسترش مراودات را با این ایالت صنعتی پیگیری کرد.

 

احتمال می رود در این دوره از مذاکرات علاوه بر تفاهم در باب مراودات تجاری و صنعتی، روابط بانکی نیز محور مذاکرات قرار گیرد و تفاهم هایی در حوزه بانکی حاصل شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.