| کد خبر: 128526 |

تحقق 92 درصدی زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی تهران

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر پیشرفت چشمگیر شهر تهران در دهه اخیر گفت: امروز تهران نزدیک به 92 درصد زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی‌اش محقق شده و به این ترتیب شهرداری تهران نشان داد که در 12 سال می‌توان به اندازه 36 سال پیشرفت اهداف را محقق کرد.

 

به گزارش ایسنا، جاوید در نخستین نشست منتخبان شهروندان که به همت مرکز سامانه مدیریت شهری 137 در محل برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: اقدامات انجام شده در تهران، ظرف 12 سال گذشته نشان داد که با تحقق مدیریت مستمر و وقت‌گذار و همچنین تلفیق تجربه و انگیزه خدمت جوانان و امید به پیشرفت، می‌توان سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

 

وی افزود: 92 درصد زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی شهر تهران امروز محقق شده است البته این امر به آن معنا نیست که هر تصمیمی که در 12 سال گذشته در شهرداری تهران اتخاذ شده است، بی عیب و نقص بوده است. قطعا اگر امروز به تصمیمات گذشته نگاه کنیم، برخی از تصمیمات وجود داشته که شاید می‌توانستیم طور دیگری و یا به شکل بهتری اجرایی کنیم.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: در نیمه نخست سال 96 خطوط مصوب مترو شهر تهران یعنی 7 خط به علاوه خط فرودگاه امام خمینی (ره) تکمیل خواهد شد. با تکمیل متروی شهر تهران شاهد تحول چشمگیری در افق‌های حمل و نقلی پایتخت خواهیم بود. در حال حاضر حدود 100 کیلومتر مترو توسط معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در حال احداث است. گام موثری که می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات کلانشهر تهران موثر باشد.

 

جاوید با تاکید بر لزوم استمرار روند فعلی شهر تهران در حوزه مدیریت شهری افزود: تا افق شهر مدرن، یعنی شهری که برای کار، فعالیت و استراحت آماده است، تهران حدود 43 نمره فاصله دارد. در حقیقت تاکنون 60 نمره از اقدامات لازم در شهر تهران انجام شده و حدود 40 نفره باقی مانده است. بی‌تردید چهره امروز تهران متفاوت‌تر و مطلوب‌تر از دیروز است، اما مسوولان و شهروندان تهران به این حد راضی نباشند و برای پیشرفت و توسعه شهر باید گام‌های بلندتری برداشت.

 

وی با اشاره به جمعیت 8 میلیونی شهر تهران در شب‌ها و افزایش این جمعیت تا 10 میلیون در طول شبانه‌روز ادامه داد: چنین جمعیتی با وسعت شهر تهران نیازمند پیشرفت‌های مضاعفی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه حمل و نقل عمومی است. لذا باید علاوه بر روند مدیریت فعلی، گام‌های بلندتری در حوزه‌های شهری برداشته شود.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر مشارکت شهروندان در توسعه شهر تاکید کرد: در طول خدمت در شهرداری تهران در شهرداری‌های مناطق فعال بودم و با نمایندگان محلات بازدیدهایی را داشتم و تجربه به من ثابت شد که این نمایندگان بهترین مشاوران در سطح مناطق و در حوزه‌های مختلف شهری هستند. پیشنهادات و مشاوره‌های موثری را در جهت پشرفت محلات خود ارائه می‌دادند و به بهترین شکل ممکن پیگیری می‌کردند که این خود نمونه بارز مشارکت شهروندان و شهروندمداری در سطح محلات است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.