| کد خبر: 11596 |

آغاز واردات کالا از بندر آکتائو قزاقستان به بندر آستارا

تین نیوز | رئیس اداره بندر آستارا گفت: علاوه بر آغاز همزمان واردات و صادرات آهن آلات در بندر چند منظوره آستارا، برای نخستین بار عملیات واردات کالا از بندر آکتائو قزاقستان به مقصد این بندر آغاز شد.
 
رسول بهرامی اظهار کرد: با ورود کشتی «دیبا» متعلق به کشتیرانی دریای خزر، از مبدأ «بندر آکتائو» در کشور قزاقستان به مقصد بندر آستارا، علاوه بر معرفی مسیری جدید در بزرگترین دریاچه جهان جهت انجام مبادلات تجاری و اقتصادی، نخستین محموله وارداتی شمش آهن در این بندر تازه تأسیس تخلیه شد.
 
وی ادامه داد: این محموله 2 هزار و 500 تنی پس از اتمام عملیات تخلیه، جهت تبدیل به مقصد استان آذربایجان شرقی در غرب کشور منتقل می‌شود.
 
بهرامی با اشاره به آغاز عملیات صادرات محموله آهن از این بندر، توضیح داد: کشتی مذکور، پس از تخلیه کامل بار خود، 2 هزار و 500 تن میلگرد تولیدی داخل کشور، به ارزش 50 میلیارد ریال را به «بندر باکو» در کشور جمهوری آذربایجان جابه‌جا خواهد کرد.
 
وی به فعالیت شبانه روزی بندر آستارا جهت ارائه خدمات در امور بندری و دریانوردی، اشاره و تصریح کرد: از ابتدای بهره برداری این بندر در تاریخ 20 فروردین 1392 تاکنون، 30 کشتی صادراتی و دو کشتی وارداتی عملیات جابه‌جایی 35 هزار تن کالا از مبدأ و مقصد این بندر را بر عهده گرفته‌اند.
 
رئیس اداره بندر آستارا، ارزش کالاهای جابه‌جا شده را 267 میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: تا چند روز آینده چند کشتی دیگر جهت بارگیری کالای صادراتی PVC و سیمان در این بندر پهلوگیری خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر آهن آلات، کالاهایی چون تخته نراد، سیمان و سیمان سفید، پودر گچ سفید ساختمانی، کربنات کلسیم، پودر PVC، پایدارکننده‌‏های PVC، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، نمک صنعتی، مواد اولیه سطل و قالب پلاستیکی، سرامیک، کاشی لعاب دار، مصنوعات فلزی، پودر صابون، تیتانیوم دی اکسید، انیدرید فتالیک و گرانول‏‌های رنگی از طریق این بندر جابه‌جا می‌شود.
 
بندر آستارا نخستین بندر خصوصی کشور است که شرکت «بنادر و دریانوردی کاوه» با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی مسئولیت مدیریت آن را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.