| کد خبر: 11111 |

اتمام طرح پژوهشی «تدوین ضوابط و روش‌های تأمین پارکینگ‌های اختصاصی شهر تهران با اولویت پارکینگ مکانیزه»

تین نیوز | مدیر مطالعات معماری، شهرسازی و امور بحران مرکز مطالعات از اتمام انجام طرح پژوهشی «تدوین ضوابط و روش‌های تأمین پارکینگ‌های اختصاصی شهر تهران با اولویت پارکینگ مکانیزه» خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، فرزاد بهتاش با اعلام این خبر گفت: افزایش روزافزون تعداد اتومبیل سبب شده سهم عمده‌ای از مساحت خیابان‌ها و فضاهای باز شهری به فضای پارکینگ اتومبیل اختصاص داده شود. از این رو شهر تهران امروزه با کسری پارکینگ‌های اختصاصی و عمومی بی‌شمار در سطح شهر روبه‌رو است. با عنایت به این موضوع طرح‌های فرادست گذشته شهر تهران با اقتباس از طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران ضوابط و دستورالعمل‌های متعددی را برای حل معضل پارکینگ‌های اختصاصی مصوب نمودند که دلایلی مانند عدم اجرای کامل ضوابط، بالا رفتن ضریب مالکیت خودرو، عدم تأمین کامل پارکینگ در داخل قطعه و نظایر آن باعث شد این معضلات هم‌چنان تداوم یابد.
عضو و دبیر کمیته پژوهشی شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: تجارب دیگر کشورها و پیشرفت فناوری نشان می‌دهد که می‌توان با ایجاد تمهیداتی، بسیاری از مشکلات ناشی از توقف اتومبیل‌ها در فضاهای شهری را کاهش داد و شهر را از آلودگی محیطی و بصری رهایی بخشید. در این میان یکی از روش‌های تأمین پارکینگ اختصاصی استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه درسطح محلات یا واحدهای مسکونی می‌باشد که امروزه در دنیا رایج است.
 وی اظهار کرد: متاسفأنه در شهر تهران به دلیل نبود دستورالعمل‌های فنی، اجرائی و حقوقی متناسب، این راه‌کارها تاکنون به‌صورت اصولی اجرایی نشده‌اند؛ لذا ضرورت بررسی و تدوین قوانین، برنامه و ضوابط مشخص پارکینگ‌های اختصاصی مکانیزه از جنبه‌های مختلف شهرسازی، معماری، اقتصادی، حقوقی (قوانین – مقررات)، فنی (تدوین استانداردها – ضوابط)، ترافیکی و ایمنی احساس می‌شده است.
فرزادبهتاش ادامه داد: برهمین اساس کمیته پژوهشی شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام طرح پژوهشی «تدوین ضوابط و روش‌های تأمین پارکینگ‌های اختصاصی شهر تهران با اولویت پارکینگ مکانیزه» را با هدف تحقق‌پذیری احداث پارکینگ‌های اختصاصی به‌ویژه به‌صورت مکانیزه در دستور کار قرار داد که با انتخاب مشاور صاحب شرایط انجام این امر محقق شده و مطالعات مذکور به پایان رسیده است و مدیریت مطالعات معماری، شهرسازی و امور بحران مرکز مطالعات در حال تدوین پیش‌نویس بخش‌نامه‌های ضوابط و مقررات و تدوین ساختار مدیریتی متناسب در راستای اجرایی شدن ضوابط، دستورالعمل‌ها و بسته‌های تشویقی منتج از تحقیق برای ارائه به مراجع ذی‌صلاح برای بررسی نهایی و تصویب می‌باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.