| کد خبر: 270563 |

جا به جایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از بوشهر در سال گذشته

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از جا به جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از جا به جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از جابه جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد.

اخترشناس بیان کرد: جا به جایی کالا در استان بوشهر از نظر تناژ و سفر (سرویس) رشد ۵ درصدی را تجربه کرده که نشانگر رونق و بهبود شاخص های اقتصادی استان است.

وی افزود: عمده کالاهای جابه جا شده از مبدا استان طی سال گذشته شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

عمده ‎ترین مبدا و مقصد ناوگان بار استان طی سال گذشته

وی عسلویه را به عنوان مبدا اصلی کالاهای جا به جایی شده در استان عنوان کرد و اظهار داشت: بوشهر و دشتستان نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر درخصوص مقاصد کالاهای حمل شده از این استان نیز گفت: تهران با هزار و ۱۰۸ تن، فارس با ۶۲۹ تن و خوزستان با ۵۴۱ تن کالا مقاصد اصلی ناوگان حمل بار از بوشهر بوده ‎اند.

جابه جایی ۱۰۲ هزار تن کالای اساسی در استان

اخترشناس از جابه جایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر طی سال گذشته خبر داد.

این مقام مسئول افزود: این میزان جابه جایی کالا در قالب ۶ هزار و ۸۶ سفر (سرویس) انجام شده که مجموعا ۳۸ درصد نسبت به سال قبل تر افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۳۷۶ ناوگان حمل بار در استان یادآور شد: سن ناوگان باری بوشهر ۱۲ سال و حدود ۸ سال از میانگین کشوری جوان تر است.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ۱۶۸ شرکت حمل و نقل فعال استان با بیش از ۵ هزار و ۲۳۴ راننده باری جا به جایی کالاها را بر عهده داشته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.