| کد خبر: 103442 |

یک منبع آگاه به تین‌نیوز گفت؛

◄ توقف پروژه ترمینال «سلام» به علت عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران

تین‌نیوز| مدتی است که از زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری پروژه ترمینال «سلام» شهر فرودگاه امام‌خمینی (ره) آن می‌گذرد اما تاکنون نه تنها این پروژه به مراحل پایانی نرسیده بلکه اکنون متوقف شده است که در همین رابطه نویدی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام علت این موضوع را نداشتن بودجه عنوان کرده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار تین‌نیوز گفت: مدتی است به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه‌های اجرایی فرودگاه امام‌خمینی (ره)، شامل پایانه «سلام» و ملزومات باند جنوبی روند این پروژه‌ها با کندی پیش می‌رود و حتی می‌توان گفت که متوقف شده است.

وی ادامه می‌دهد؛ پروژهای فرودگاه امام (ره) به صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود و از وعده‌های داده شده بسیار عقب‌تر است.

طبق گفته‌ی او، بعید است فرودگاه امام تا سال 1475 قادر باشد 50 میلیون مسافر را پردازش کند.

در تیرماه سال جاری خبری در یکی از خبرگزاری‌ها داخلی منتشر شد مبنی بر اینکه «موج سوم اخراج نیرو در پروژه متوقف شده ترمینال سلام در راه است» که اشاره شده بود به اینکه ترمینال سلام روی پیشرفت فیزیکی 40 درصدی متوقف شده است.

در ادامه این خبر آمده است که تعداد بسیار کمی کارگر در این پروژه حضور دارند و در سال جاری در پروژه ترمینال «سلام» دو بار تعدیل نیرو صورت گرفته و گفته می‌شود به زودی شرکت ملی ساختمان مرحله سوم اخراج نیروها را کلید می‌‌زند.

به گزارش تین‌نیوز، ترمینال سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره) در ابتدا به منظور ایجاد تسهیلات در سفر زائرین به مکه مکرمه  و عتبات عالیات در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت اما بعد از مدتی  آخوندی عنوان کرد از این ترمینال برای همه پروازها استفاده خواهد شد.

این ترمینال با مساحت 52 هزار و 100 متر مربع زیربنا شامل ساختمان ترمینال در 3 تراز با مساحت 286 هزار متر مربع، کنکورس در 3 تراز با مساحت 20 هزارو 300 متر مربع، موتورخانه در 2 تراز با مساحت 1600 متر مربع و پست برق به صورت PC به شرکت ملی ساختمان واگذار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.