| کد خبر: 10339 |

آغاز به کار همایش آموزشی تشریح فرآیند تطبیق گواهینامه ها در بندر شهید رجایی

تین نیوز | همایش آموزشی تشریح فرآیند تطبیق گواهینامه ها در بندر شهید رجایی با حضور مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی و معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آغاز بکار کرد.   

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در آیین افتتاحیه این همایش چهار روزه که صبح امروز (یکشنبه، بیست و پنجم خردادماه) در ساختمان مرکزی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد و مدیران و کارشناسان آموزشی و منابع انسانی شرکت های فعال در بنادر شهید رجایی، شهید باهنر و بندر لنگه شرکت داشتند، "حسین میرزایی" مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی طی سخنانی از شناسایی 560 سمت شغلی و تدوین 88 گواهینامه طی سالیان اخیر به منظور استانداردسازی دوره های آموزشی در بنادر کشور خبر داد.

وی با اعلام اینکه 48 دستورالعمل برای استاندارد شدن آموزش ها تدوین شده است، افزود: با عملی شدن این اقدامات، تمامی افرادی که به نوعی با زیر مجموعه های سازمان بنادر در ارتباط هستند، به صورت اجباری باید دوره های آموزشی مربوطه را بگذرانند.

میرزایی خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم تا از طریق صدور کارت هوشمند فراگیران دوره های آموزشی، ارتباط مستمر با آموزش دیدگان برقرار بماند. از سوی دیگر با برنامه ریزی های انجام شده قرار است در آینده فعالان حوزه دریایی و بندری صرفاً با ارایه کارت هوشمند شناسایی و مهارت وارد بندر یا کشتی ها شوند.

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی ریشه عمده اتفاقات و سوانح را به دلیل ناآگاهی و عدم آموزش دانست و گفت: تلاش ما این است که در بحث دریانوردی به جای قهرمان بازی، با علم ودانش رفتار کنیم.

در ادامه همایش، مباحث آموزشی مربوط به مبحث "آشنایی با استانداردهای آموزشی و تطبیق گواهینامه های طی دوره آموزشی کارکنان لجستیک بندری" توسط " جمشیدی" کارشناس ارشد آموزش سازمان بنادرو دریانوردی در دو بخش 90 دقیقه ای ارایه شد.

وی هدف از برگزاری این همایش آموزشی را آشنایی فعالان شرکت های مختلف در بخش های کشتیرانی، بندری و پسکرانه با روند انجام پروژه طرح جامع آموزش کارکنان لجستیک بندری ایران، استانداردهای آموزشی، یکپارچه کردن نظرات، آشنایی با شیوه تطبیق گواهینامه ها و روند پیاده سازی این کار عنوان کرد.

گفتنی است کارگاه های آموزشی آشنایی با شیوه تطبیق گواهینامه ها ویژه شرکت های طرف قرارداد با اداره امور بندری در روز دوشنبه(26 خرداد)، شرکت های طرف قرارداد با اداره امور کانتینر در روز سه شنبه (27 خرداد)، و شرکت های مستقر در پسکرانه بندر شهید رجایی در روز چهارشنبه (28 خرداد) برگزار خواهد شد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.