| کد خبر: 101673 |

۳۰ کیلومتر بزرگراه پیش از اربعین در مسیرهای منتهی به مهران بهره برداری می شود

تین‌نیوز| فرماندار مهران گفت: 30 کیلومتر بزرگراه پیش از ایام اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به این شهرستان به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

 

مراد ناصری عصر یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران رسانه های استان ایلام از طرح های در دست اجرای این شهرستان اظهار کرد: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب فعالیت چندانی برای توسعه راه های ارتباطی منتهی به این شهرستان صورت نگرفته بود ولی در سه سال اخیر با توجه به تردد میلیونی زائران از مرز مهران تلاش های گسترده ای برای استاندارد سازی مسیرهای مواصلاتی انجام شد.

وی افزود: به جرات می توانم ادعا کنم که فعالیت های زیرساختی و عمرانی انجام گرفته در شهرستان مرزی مهران طی سه سال اخیر با کارهای انجام شده در 15 سال قبل از آن برابری می کند.
فرماندار مهران ادامه داد: تعریض و بهسازی مسیر مهران به صالح آباد بطول 20 کیلومتر به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده است ضمن اینکه در ادامه مسیر به سمت سد آل اسحاق نیز عملیات بهسازی و تعریض جاده در دست اقدام است.

ناصری گفت: قطعه دوم (صالح آباد به آل اسحاق) بطول 10 کیلومتر از طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان است که با 60 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است و هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار مهران یادآور شد: عرض این 2 نقطه از 7،5 متر کنونی به 22 افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود تا ایام اربعین حسینی آماده بهره برداری شود و زیر بار ترافیک برود.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی کنارگذر شرقی مهران نیز به طول هفت کیلومتر هم اکنون در مرحله روکش آسفالت قرار دارد و 40 میلیارد ریال برای اجرای آن پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: 100 دستگاه پل در مسیر صالح آباد به مهران برای تعریض جاده های ارتباطی با اعتبار 50 میلیارد ریال تاکنون اجرا شده و در مسیر مهران به دهلران نیز 118 دستگاه پل با 50 میلیارد ریال ایجاد شده است که در کاهش تصادف ها و رفع نقاط حادثه خیز تاثیر بسزایی دارد.

فرماندار مهران اضافه کرد: مشکلات بسیاری در ایام اربعین 93 وجود داشت که در سال 94 این مسائل برطرف شد ولی برخی معضلات سال گذشته بوجود آمد که این موارد را در سال جاری نخواهیم داشت ولی احتمال دارد امسال با برخی مشکلات دیگر روبرو باشیم.

ناصری اجرای 19 کیلومتر عملیات آبرسانی به پایانه مرزی با توان تزریق 21 لیتر بر ثانیه آب ، اجرای روشنایی مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا پایانه با اعتیار 30 میلیارد ریال ، احداث کمربندی جنوبی که یک جاده بین مزارع بود و تا 2 هفته آینده آماده آسفالت می شود و ساماندهی گلزار شهدای امامزاده سید حسن (ع) را از جمله طرح های اجرا شده در این مدت برشمرد.

اتوبوس های برون شهری در ایام اربعین وارد شهر مهران نمی شوند
وی یکی از مشکلات ایجاد شده در ایام اربعین حسینی سال گذشته را اذحام بیش از حد اتوبوس های بین شهری در معابر شهر مهران و در مسیر پل زائر تا پایانه عنوان کرد و گفت: مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی سال گذشته به مدت 24 ساعت بطور کامل در نتیجه ورود این اتوبوس ها قفل و باعث شد تعداد زیادی از زائران این مسیر را بطور پیاده طی کنند که نارضایتی هایی را به دنبال داشت.
فرماندار مهران تاکید کرد: با تمهیدهای اندیشیده شده امسال کمربند جنوبی به عنوان پارکینگ اتوبوس های بین شهری در نظر گرفته شده و به هیچ وجه اجازه ورود این وسایل نقلیه را به داخل شهر نخواهیم داد.

ناصری اظهار کرد: 120 هزار خودرو در ایام اربعین حسینی در معابر داخل شهر مهران پارک شده بودند که امسال محدوده بلوار سید حسن (ع) و همچنین شهرک صنعتی مهران برای پارکینگ خودروها مهیا شده ضمن اینکه آمادگی داریم حدود 70 هزار خودرو را در معابر داخل شهر جا دهیم.

متعلق به جریان سیاسی اعتدال گرایی هستم
فرماندار مهران در خصوص گرایش سیاسی خود گفت: همواره خود را سرباز ولایت می دانم و در طول دوران خدمت خود در مسئولیت های مختلف تلاش کرده ام در این مسیر حرکت کنم.

ناصری اضافه کرد: خود را متعلق به جریان اعتدال گرایی دکتر روحانی می دانم ولی تلاش کرده ام تا در اجرای امور این رویکرد کمترین دخالتی را در مسئولیت های اجرایی من داشته باشد ضمن اینکه با توجه به حجم فعالیت های در دست اقدام این شهرستان امکان فعالیت سیاسی برای من وجود ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.