عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس آغاز شد؛
معاون وزیر راه و شهرسازی: سفر میان استان های فارس و بوشهر تسهیل می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با هدف تسهیل تردد میان استان های فارس و بوشهر، عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در محورهای شیراز کازرون بوشهر و کازرون کنارتخته آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با هدف تسهیل تردد میان استان های فارس و بوشهر، عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه و بزرگراه در محورهای شیراز-کازرون-بوشهر و کازرون-کنارتخته آغاز شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیر یت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی 32.5 کیلومتر راه در استان فارس خبر داد و گفت: عملیات اجرایی محور جدید کازرون-کنارتخته به طول 22 کیلومتر به عنوان بخشی از محور شیراز-کازرون-بوشهر و محور کنارتخته-دالکی به طول 10.5 کیلومتر به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز-بوشهرصبح امروز آغاز شد.
وی ادامه داد: این محورها در تسهیل سفر میان دو استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت بسیار موثر هستند و با توجه به نبود کمربندی در شهر کازرون به عنوان کمربندی برای این شهر نقش مهمی در کاهش ترافیک در داخل شهر دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه اول این محور به طول 2.3 کیلومتر شامل تونل محرم و پرتال های ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز عملیات اجرایی راه های طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده آغاز شد.
خادمی حجم عملیات خاکی این محور را بیش از 2 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: 97 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، 35 هزار متر مکعب بتن، 93 هزار تن آسفالت و 580 تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز-کازرون-بوشهر است.
کاهش فاصله استان های فارس و بوشهر
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته-دالکی به طول10.5 کیلومتر خبر داد و گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل شدن آن علاوه بر کوتاه شدن10 کیلومتر از مسیر دسترسی این استان ها افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.
خادمی ادامه داد: محور کنارتخته-دالکی 21 کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز عملیات اجرایی دو دستگاه تونل به طول های 528 و 70 متر ، یک دستگاه پل بزرگ به طول 180 متر و 4 کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل دو دستگاه پل به طول های 170 و 132 متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه آغاز شد.
وی در خصوص احجام عملیات اجرایی در پروژه توضیح داد و گفت: به منظور ساخت این بخش از مسیر 1 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 350 هزار متر مکعب خاکریزی، 57 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس صورت می گیرد و 54 هزار متر مکعب بتن، 45 هزار تن آسفالت و 3 هزار و 100 تن آرماتور در آن به کار می رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این دو پروژه را بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.