| کد خبر: 47344 |

جاده‌های خطرناک ایران را بشناسیم

تین نیوز | مسافت 900 کیلومتری تهران - مشهد از دو نظر معبر حادثه سازی است؛ اولین دلیل آن تردد زیادی است که در آن انجام می شود. بیابانی و یکنواخت بودن مسیر هم باعث خستگی، کسلی و خواب آلودگی رانندگان می شود که علت بخشی از سوانح است.
 برخی از جاده های خطرناک کشور عبارتند از:
 
تهران - سمنان - مشهد 
مسافت 900 کیلومتری تهران - مشهد از دو نظر معبر حادثه سازی است؛ اولین دلیل آن تردد زیادی است که در آن انجام می شود. بیابانی و یکنواخت بودن مسیر هم باعث خستگی، کسلی و خواب آلودگی رانندگان می شود که علت بخشی از سوانح است.
 
تهران - قم - شیراز
 برای اینکه از تهران به شیراز بروید، باید از جاده قم - تهران بگذرید که شلوغ ترین جاده است. اتوبان قم - اصفهان به دلیل سرعت بالای اتومبیل های عبوری هم یکی از معابر حادثه ساز است.

تهران - خوزستان
 گردنه های استان چهارمحال و بختیاری از خطرناکترین گذرگاه ها هستند. برای همین برخی از افراد ترجیح می دهند که از سمت شیراز به اهواز و آبادان بروند که خطرش کمتر است، نه از این راه.
 
جاده چالوس 

عرض کم جاده، تردد بسیار زیاد در روزهای تعطیل، قدیمی بودن جاده، کوهستانی بودن و خطر ریزش سنگ و بهمن، جاده چالوس را به یکی از ترسناکترین جاده های کشور تبدیل کرده است.

هر چند 3 محور شمالی اتوبان رشت، محور فیروزکوه و جاده هراز هم در نوع خود خطرناک هستند، اما خطرشان از جاده چالوس کمتر و رانندگی در این مسیر برای رانندگانی که تجربه کمتری دارند، راحت تر است.
 
سیرجان - بندرعباس 
کیلومتر 300 این جاده، بسیار حادثه خیز است چون عرض کمی دارد و کامیون ها و تریلرهای بزرگ و ترانزیتی هم در آن رفت و آمد می کنند. بنابراین باید در این محدوده ضمن حفظ آرامش خود، سرعت مجاز و حتی کمتر از آن را با توجه به ایمنی اتومبیل خود رعایت کنید.
 
جاده وهن آباد
 وهن آباد شهری در حوالی رباط کریم در استان تهران است. محور مواصلاتی این جاده به اتوبان قم که تردد بسیار بالایی دارد، یکی از معابر پرخطر است. عرض کم و تعریض نیمه کاره و همچنین دید کم در شب به دلیل وجود نداشتن نور کافی از دلایل حادثه خیز بودن محور وهن آباد است. اگر قصد گذر از این منطقه را دارید، حتما زمان سفرتان را طوری تنظیم کنید که به شب و تاریکی نخورید.
 
اتوبان پردیس
 اتوبان پردیس تهران هم یکی از معابر حادثه ساز در کشور است. قبل از افتتاح رسمی این پروژه، وجود نداشتن معابر و برخی اشکالات فنی باعث شده بود این اتوبان حتی برای مدتی بسته شود. با اینحال، این روزها خبرهایی از تصادف هایی در این معبر به گوش می رسد. رعایت نکات ایمنی و سرعت مجاز می تواند سلامت شما را در این جاده تضمین کند.
 
بندرعباس - لار
 
در این جاده 300 کیلومتری هیچ تعمیرگاه یا آبادی و حتی پمپ بنزینی وجود ندارد. جاده ای که در برخی نقاط آن علائم خط کشی شده هم وجود ندارد و تیرهای برق چوبی هم در کناره جاده دیده می شود.
 
همه اینها معبر بندرعباس به لار را به یکی از معابر خطرناک در شب تبدیل کرده است، بنابراین در گذر از این راه باید تمام مسائل ایمنی را رعایت و قبلا مسائل فنی و بنزین اتومبیل تان را بررسی کنید.
 
قم - گرمسار

 میزان تلفات این معبر تازه تاسیس به حدی بوده که فرمانده انتظامی قم از این میزان ابراز نگرانی کرده و استاندارد نبودن جاده بارها مورد انتقاد قرار گرفته. با اینحال در آن تردد می شود و نهایت دقت شما را طلب می کند.
 
گردنه اسدآباد همدان 
گردنه اسدآباد همدان بین دو شهر همدان و کرمانشاه قرار گرفته و ارتفاع آن به حدود 2000 متر می رسد. اغلب روزها شرایط نامناسب جوی و کوهستانی بودن این مسیر باعث به وجود آمدن تصادف های سختی شده. قبل از گذر از این مسیر حتما شرایط جوی و آب و هوایی را بررسی کنید.
 
جاده اصفهان 
این جاده کفی و یکنواخت است و تردد خودروهای ناهمگونی مثل کامپیون و خودروی سواری در آن زیاد است و باید ضمن حفظ آرامش، سرعت مجاز را رعایت و در مواقع خستگی حتما جایی را برای استراحت انتخاب کنید تا یکنواختی جاده باعث پرت شدن حواس شما نشود.
 
جاده مازندران 
این جاده به دلیل مارپیچ بودن و دو بانده نبودن در برخی مسیرها و رعایت نکردن سرعت جزو جاده های پرخطر تلقی می شود. بارندگی هم احتمال خطر را بیشتر می کند؛ بنابراین رعایت سرعت مطمئنه و آگاهی از شرایط جوی در روزی که قصد سفر دارید، ضروری است.
 

جاده خراسان
 این جاده هم جزو جاده های یکنواخت و خسته کننده است که تردد در آن زیاد است. رانندگان در آن هر 2 ساعت باید با توقف خودرو، استراحت کوتاهی داشته باشند. همچنین مسافران نوروزی می توانند با مراجعه به پایگاه های هلال احمر برای اسکان در شب اقدام کنند.
 
جاده سلفچگان
این جاده پر پیچ و خم و پرچاله حتما راننده ای را می طلبد که از رانندگی در جاده آگاهی و تجربه داشته باشد. اگر راننده ای خسته و تازه کار هستید، به هیچ وجه در شب در این جاده حرکت نکنید. از وضعیت آب و هوایی این جاده هم قبل از سفر حتما باخبر شوید.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed 0 0

    جاده ی دیگه ای هم داریم توی کشور؟؟