| کد خبر: 40743 |

وزارت راه و شهرسازی با ایجاد پایانه ریلی خراسان شمالی موافقت کرد

تین نیوز | وزارت راه و شهرسازی با طرح ایجاد پایانه ریلی در ایستگاه راه آهن 'جاجرم'، در استان خراسان شمالی موافقت کرد.
 
خبرگزاری جمهوری اسلامی 27 دیماه خبری با عنوان 'طرح ایجاد پایانه ریلی در ایستگاه راه آهن جاجرم، در انتظار دستور وزیر راه و شهرسازی' را روی خروجی خود برده بود که به نظر می رسد اکنون به نتیجه رسیده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پیگیری بموقع مدیریت ارشد استان و انعکاس اخبار مطالبات تجار و صادر کنندگان موجب شد تا وزیر راه و شهرسازی با ایجاد پایانه ریلی در ایستگاه جاجرم، در این استان موافقت کند.
 
'علی اصغربدیعی مقدم' اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی میزان واگن مورد نیاز برای حمل بار از این ایستگاه را نیز از استان درخواست کرده تا وزارت متبوعش در بخش تامین واگن نیز وارد عمل شود.
 
وی اضافه کرد: گمرک استان باید میزان واگنی که برای حمل کالا از این ایستگاه مورد نیاز است را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند تا در اختیار استان قرار گیرد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با ایجاد پایانه ریلی در منطقه 'امیر آباد' در شهرستان جاجرم، این استان برای نخستین بار می تواند کالاهای واحدهای تولیدی و صنعتی خود را از طریق ریل داخلی جابه جا کند.
 
وی مزیت این کار را کاهش هزینه برای تولید کنندگان و ایجاد اشتغال برای نیروی کار در استان اعلام کرد.
 
مدیرکل گمرک خراسان شمالی نیز گفت: گمرک کل کشور نیز با پیگیری استاندار خراسان شمالی با ایچاد پایانه ریلی در امیرآباد جاجرم موافقت کرده بود.
 
'جواد جعفری'اظهار کرد: گمرک تمام تجهیزات مورد نیاز برای انتقال بار را از این ایستگاه را فراهم کرده و ما مشکل گمرکی در این ایستگاه نخواهیم داشت.
 
وی اضافه کرد: به هر تعداد واگن که وزارت راه و شهرسازی برای این ایستگاه پیش بینی کند، کالا برای انتقال وجود دارد و ما ضمانت های لازم را به وزارت راه و شهرسازی خواهیم داد.
 
جعفری، ایجاد پایانه ریلی در ایستگاه امیر آباد در شهرستان جاجرم را از مطالبات بر زمین مانده تجار و صادرکنندگان استان برشمرد.
 
استان خراسان شمالی از استان های فاقد شبکه ریلی است و تنها شهرستان جاجرم در این استان به صورت خطی با شبکه ریلی متصل است و ایستگاه این منطقه نیز زیر نظر راه آهن شاهرود است.
 
البته اکنون خط آهن آنتنی بجنورد- اسفراین- جوین برای اتصال این استان به شبکه ریلی سراسری در دست اجراست، که پیش بینی می شود مرحله نخست آن در حدفاصل جوین - اسفراین در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.
 
با تکمیل این محور، استان خراسان شمالی به شبکه ریلی سراسری متصل می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.