| کد خبر: 208077 |

تمامی ورودی‌ها به شهر یزد بسته شد

شهردار یزد گفت: تمامی ورودی‎ها به این شهر از امروز(یکشنبه) به علت پیشگیری از ویروس کرونا بسته شد و از ورود مسافران غیربومی به مرکز استان جلوگیری می‌شود.

تین نیوز

شهردار یزد گفت: تمامی ورودی‎ها به این شهر از امروز(یکشنبه) به علت پیشگیری از ویروس کرونا بسته شد و از ورود مسافران غیربومی به مرکز استان جلوگیری می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال الدین عزیزی بُندرآبادی افزود: این تصمیم در جلسه ای که امروز در محل شهرداری با حضور فرماندار  مرکز استان، فرمانده انتظامی شهرستان و با هماهنگی استاندار یزد صورت گرفت، اتخاذ شد.

وی اظهارکرد: ورود به شهر برای ساکنان آن در مواقع ضروری تنها از مسیر بلوار جانباز ورودی تفت به یزد امکان پذیر است و از شهروندان یزدی می خواهم  از شهر خارج نشوند زیرا ورود آنها به سختی صورت می گیرد.

عزیزی بندرآبادی تصریح کرد: ورود مسافران و خودروهای پلاک استان‌های دیگر به شهر یزد ممنوع است و آنها به سمت خروجی  شهر هدایت می شوند در شرایط کنونی نمی‌توانیم میزبان مهمانان نوروزی باشیم  و بعد از کنترل بیماری به بهترین شکل در خدمت عزیزان برای سفر به یزد خواهیم بود.

شهردار مرکز استان یزد افزود: مسدود بودن وردی ها به شهر تا زمان کنترل کرونا ادامه دارد و از شهروندان می خواهیم با رعایت نکات بهداشتی در خانه های خود بمانند و از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

وی همراهی و همکاری مردم و رسانه های گروهی در کنترل این مهمان ناخوانده را خواستار شد.

همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد پیش از این گفته بود: با وجود برنامه‌ریزی‌ و آمادگی مسوولان استان از ماه‌ها قبل برای استقبال از مسافران نوروزی، امسال شیوع بیماری کرونا مانع میزبانی از گردشگران در تعطیلات آغازین سال ۹۹ شد.

همچنین  سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد شنبه شب گفته بود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۱ نفر در استان مبتلا به این ویروس شدند که از این تعداد ۵۲ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است .

ابراهیم سلمانی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ٨٤ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند،  از جان باختن ٦١ نفر از مبتلایان به کرونا خبر داد که ۲ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است .

به گفته وی همچنین هزار و ١٧٠ (۵۶ درصد) نفر از بیماران از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بهبود یافتند و از بیمارستان ها ترخیص شدند.

تعداد بهبود یافتگان تا ساعت ۱۴ دیروز (شنبه) نسبت به ۲۴ ساعت گذشته قبل ۲ درصد افزایش دارد.

سلمانی از از مردم استان خواست برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، از دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی خودداری کنند و در خانه ها بمانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.