| کد خبر: 147421 |

◄ واکاوی دلایل حوادث رانندگی در شماره تازه هفته‌نامه حمل‌ونقل

در سرمقاله این شماره، دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران از ضرورت بازتعریف ارکان و اجزای حمل‌ونقل جاده‌ای سخن می‌گوید و از قشری دفاع می‌کند که به اعتقاد او «به‌دور از انصاف و خواسته و ناخواسته، مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای بر دوش او آوار شده است.»

تین نیوز

تازه ترین شماره هفته‌نامه حمل‌ونقل، با رویکردی تحلیلی به موضوعات  این بخش، منتشر شد.

این شماره به بهانه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع تصادفات رویکرد اصلی خود را در حوزه جاده‌ای متمرکز کرده است. مقام معظم رهبری خاطرنشان کرده بودند که «در موضوع تصادفات جاده‌ای، نیروی انتظامی و دستگاه‌های دیگر همچون وزارت راه و مراکز صنعتی ، باید سهم خود را در جلوگیری از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری مشخص کنند و با برطرف کردن نقاط ضعف، وظیفه خود را انجام دهند.»

در سرمقاله این شماره، دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران از ضرورت بازتعریف ارکان و اجزای حمل‌ونقل جاده‌ای سخن می‌گوید و  از قشری دفاع می‌کند که به اعتقاد او «به‌دور از انصاف و خواسته و ناخواسته، مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای بر دوش او آوار شده است.» قشری به نام رانندگان. بیش از این توضیح نمی‌دهیم و شما را به خواندن این یادداشت دعوت می‌کنیم.

یادداشت دیگر صفحه یک نشریه، مربوط به تحلیل جامعه‌شناختی شغل رانندگی از زبان یک استاد علوم اجتماعی است. در این تحلیل به آسیب‌شناسی این شغل شریف از منظر چهار معیار انتخاب شغل، یعنی میزان درآمد، وجهه اجتماعی، علاقه‌مندی و آزاد بودن یا نبودن آن پرداخته شده است که پیشنهاد ما خواندن این یاداشت تا انتهای آن است.

عکس صفحه یک، به موضوع پراهمیت مشکلات روانی و سلامت روح و روان رانندگان پرداخته و در گفت‌وگو با یکی از رانندگان زحمتکش کشور مسائل این حوزه را مطرح کرده است. در این گفت‌وگو رانندگان از واقعیاتی پرده برمی‌دارند که به دلیل اِعمال نگاه یک‌سویه، اکثر اوقات از نظرها پنهان بوده است.

تیتر اصلی صفحه یک با عنوان «خودروسازان سهام خود را به خارجی‌ها بفروشند» گفت‌وگویی است با مدیرعامل سابق سایپا که در آن به مشکلات شرکت‌های سازنده خودرو با تمرکز بر مشکل تامین منابع مالی آن شرکت‌ها پرداخته شده و راهکارهای تامین سرمایه بدون ایجاد تغییر محسوس در قیمت تمام‌شده خودرو برای مشتری‌ها بررسی شده است.

برگزاری نمایشگاه «ایروپرشیا» موضوع دیگری است که به تفصیل و به روایت تصویر، اخبار آن در هفته‌نامه منعکس شده است. در یکی از اخباری که به این موضوع اختصاص داده شده از زبان مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها که از غرفه هفته‌نامه حمل‌ونقل و تین‌نیوز دیدن کرده است می‌خوانید که روس‌ها درخواست خرید خدمات از شرکت فرودگاه‌ها را دارند. مه‌آبادی در ادامه این گفت‌وگو برای برنامه‌ریزی در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌های هوایی ابراز امیدواری کرده است.

در صفحات دیگر نشریه، با نگاهی تخصصی به مشکلات حقوق شهروندی، تحلیل رشد مسکن، بررسی انواع مالیات در شبکه ریلی و راه‌های تامین مالی خرید هواپیما و... پرداخته شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.