| کد خبر: 235121 |

◄ یک پرسش از متولیان راه های کشور

چرا با وجود اتوبان قم به تهران باید کامیون ها از جاده قدیم با این وضعیت اسفبار آن تردد کنند که آسیب های بسیاری به خودروها وارد می کند؟

تین نیوز

چرا در ایران تردد و استفاده ناوگان حمل و نقل کالا از برخی آزاد راه های کشور ممنوع است؟

به گزارش تین نیوز، پرسش بالا را یک کاربر تین نیوز و راننده حمل و نقل عمومی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری مطرح کرد و گفت: چرا با وجود اتوبان قم به تهران باید کامیون ها از جاده قدیم با این وضعیت اسفبار آن تردد کنند که آسیب های بسیاری به خودروها وارد می کند؟

محمد کاظم نیمه فروش افزود: مسئولان مربوطه پاسخ دهند که در کدام کشور جهان از ورود ناوگان حمل کالای کشور به آزاد راه ها با هر بهانه ای جلوگیری می شود که ایران دومین کشور باشد؟

او عنوان کرد: نکته عجیب آن است که برخی از این آزاد راه ها را با هدف توجیه کریدور شمال جنوب و حمل چند  میلیون تن کالا از طریق این مسیر، ساخته اند یا می سازند اما بعد از بهره برداری از ورود کامیون ها به این آزاد راه ها با بهانه های مختلف جلوگیری می کنند، حتما این حجم کالا را خودروهای سواری از این اتوبان ها حمل می کنند!

بیشتر بخوانید:

پیش از این محمد اتحادی راننده کامیون نیز در مورد این جاده به تین نیوز گفته بود: جاده قدیم قم تهران حادثه‌ساز است و فقط 50 کیلومتر آن یک طرفه و بزرگراه ابوده 80 کیلومتر دیگر آن دوطرفه دارای نقاط حادثه‌ساز است.

وی افزوده بود: از بندرعباس تا استان قم با 1200 کیلومتر مسافت، راننده دچار خستگی جسمی می‌شود ولی از قم تا تهران راننده کامیون دچار خستگی جسمی، روحی و عصبی می‌شود. یعنی راننده با این وضع باید ترافیک تهران را برای تخلیه بارخود تحمل کند و تصادفی هم مرتکب نشود.

به گفته اتحادی در این محور حدود 10سال است که شرکت راه‌سازی در حال ساخت باند دوم است و الان هم در حال کار ساخت هستند. 80کیلومتر جاده که فاقد تونل، فاقد زمین‌های کشاورزی وجنگل  است هنوز در دست ساخت است. قسمت‌هایی از زیرسازی‌های آن در  سال‌های گذشته چندین مرتبه در فصل زمستان و بارندگی‌های زیاد از بین رفت و دوباره زیرسازی شد.

نه تنها این محور به بزرگراه تبدیل نشده بلکه خرابی‌های زیاد آسفالت آن افزایش یافته که خسارات زیادی به ناوگان بار کشور وارد می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    دیگه همینه که هست , شرایط فعلی به همین صورته , بهش عادت کردیم . معادله حمل و نقل : پیچیده , چند وجهی و چند مجهولیست , اینطور نیست که یه جا نشسته و با یه انتقاد بجا و شایسته و صحیح , بخشی از انبوه مشکلات در حوزه حمل و نقل برطرف بشه ,, برآیند اوضاع و شرایط به این شکل فعلی در اومده و کج دار و مریز هم به راه خودش ادامه خواهد داد . توقع بیش از این نیست .