| کد خبر: 256472 |

جریمه و فک پلاک خودورهای دورزا توسط پلیس

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بنا بر تدبیر پلیس و مدیریت شهری در طرح واحدهای کنترل کنار جاده‌ای پایش وضعیت آلایندگی خودروها، علاوه بر خودروهای سنگین، خودروهای سبک نیز مورد کنترل و بررسی قرار خواهند گرفت.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بنا بر تدبیر پلیس و مدیریت شهری در طرح واحدهای کنترل کنار جاده‌ای پایش وضعیت آلایندگی خودروها، علاوه بر خودروهای سنگین، خودروهای سبک نیز مورد کنترل و بررسی قرار خواهند گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، شادی مالکی در خصوص دلایل اجرای آغاز به کار واحدهای کنترل کنار جاده ای پایش وضعیت آلایندگی خودروها از ابتدای خردادماه و پیش از تشدید آلودگی هوا در شهر تهران اظهار کرد: بنا بر آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران منابع متحرک در تولید آلاینده های گازی سهم ۸۳ درصدی و در تولید ذرات معلق سهم ۶۱ درصدی دارند که با توجه به سهم عمده این منابع در ایجاد آلودگی شهر تهران، اجرای طرح هایی برای پایش مستمر این ناوگان مورد نیاز است.
مالکی خاطرنشان کرد: در همین راستا این ستاد در برنامه‌ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به راه اندازی مجدد واحدهای کنترل کنار جاده ای جهت پایش وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین و سبک اقدام کرده است. البته در سنوات گذشته با شروع فصل سرما و تشدید بحران آلودگی هوا این واحدها برای پایش خودروهای سنگین فعال می شود که امسال بنا بر تدبیر پلیس و مدیریت شهری پیش از آغاز تشدید آلودگی هوا این طرح بصورت اقدامی پیشگیرانه آغاز و برای نخستین بار کنترل خودروهای سواری سبک نیز به موارد کنترلی این طرح اضافه شد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی در توضیح این مسئله که چه خودروهایی شامل این طرح می شوند، افزود: حسب هماهنگی انجام شده با پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح، چهار دسته از خودروها پایش خواهند شد؛اول وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین مورد کنترل قرار می گیرند. ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم ناپایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی که در بحث آلایندگی حدود آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می شود نیاز به کنترل مضاعف دارند. دوم خودروهای دودزا که دارای دود مشهود هستند ارزیابی می شوند. سوم ناوگان حمل و نقل عمومی که با توجه به پیمایش زیاد این خودروها در سطح شهر داشتن شرایط مورد تایید از منظر آلایندگی این خودروها برای مدیریت شهری حائز اهمیت است و چهارم وضعیت آلایندگی خودروهای غیر مشمول پایش می شود.
وی در خصوص اهداف مورد انتظار از اجرای این طرح گفت: در این طرح علاوه بر اهداف محیط زیستی، کاهش آلودگی هوا و توقف خودروهای دودزا، جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی نیز مدنظر است.در نتیجه، برنامه ریزی و پیش بینی هرگونه اقدامی نیازمند ارزیابی اطلاعات و تحلیل درست شرایط موجود است. در این طرح اطلاعاتی نظیر درصد خودروهای فاقد معاینه فنی و یا درصد مردودی خودروهای دارای معاینه فنی از آزمون آلایندگی احصاء و گرد آوری می شود.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح نحوه اجرای این طرح مشترک اظهار داشت: در این طرح خودروها که در شهر تردد می کنند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می شود. در این بررسی، خودروهای آلاینده توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن اقدام می شود. در همین راستا نیز خودروهای دود زا اعمال جریمه و فک پلاک خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.