| کد خبر: 191348 |

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی شهر تهران:

◄ اقدام مشترک راهداری و معاینه‌فنی تهران در تست کنار جاده‌ای

حرکت جدیدی که از سال گذشته در تهران اتفاق افتاد، تست کنار جاده‌ای و صحت سنجی خودروها بود که به صورت مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور انجام دادند و نتایج خوبی نیز از همکاری به دست آمد.

تین نیوز

مدیر عامل ستاد معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران از همکاری اثرگذار وزارت راه و شهرسازی با معاینه‌فنی خودروهای دیزلی خبر داده و خروجی آن‌را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تجربه خوبی که اخیراً در تست کنار جاده‌ای به دست آمده که همکاران ما در وزارت راه نیز در پی اجرای آن در کنار ایستگاه‌های پلیس راه در سطح جاده‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید نواب حسینی منش کدر گفت و گو با تین‌نیوز، در تشریح جزئیات این دستاورد، گفت: حرکت جدیدی که از سال گذشته در تهران اتفاق افتاد، تست کنار جاده‌ای و صحت سنجی خودروها بود که به صورت مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور انجام دادند و نتایج خوبی نیز از همکاری به دست آمد.

به گفته وی، در این طرح، علاوه بر این که معاینه‌فنی خودروها توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود، در کنار جاده‌ها با دستگاه‌های پرتابل نیز کنترل می‌شوند. در این صورت خودروهایی که دارای برگه معاینه‌فنی هستندو اما کماکان دودزا بودند نیز  اعمال قانون می‌شوند. طرح کاهش در حال حاضر فقط در تهران انجام می‌شود و لازم به ذکر است در سال 97 بیش از 4 میلیون خودرو توسط دوربین‌ها جریمه شدند.

حسینی‌منش  ادامه داد: با بیان این‌که در تست کنار جاده به داشتن معاینه‌فنی اکتفا نکرده‌ایم،‌ بلکه برای کنترل مضاعف آلایندگی خودروها با کمک پلیس راهور و راهداری نسبت به ایجاد اکیپ‌های سیار اقدام کرده و خودروهای دیزلی را نیز کنترل مورد تست قرار دادیم. در این مدت بالغ بر پنج‌هزار و 100خودرو در کنار جاده و در حین تردد تست شدند که معاینه‌فنی 24 درصد آنها ابطال شد.

وی توضیح داد: اکثر خودروهای مردودی فرسوده بودند و این یعنی معاینه‌فنی خودروهایی که از سن فرسودگی عبور کرده‌اند‌، بیش‌تر از شش ماه قابل استناد نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.