| کد خبر: 264665 |

نبود ساختار منسجم و کارآمد در تعمیرات و نگهداری پروژه ها یک چالش جدی است

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی کلان شهرهای ایران گفت: نبود ساختار منسجم و کارآمد در تعمیرات و نگهداری پروژه ها یک چالش جدی است و قانون گذار در حوزه خدمات شهری تفکیک قائل نشده است.

تین نیوز

محمد امین، در سی و چهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان شهرهای ایران اظهار کرد: در شرایطی که با قوانین دست و پاگیر مواجه هستیم، می توانیم با همدلی و هم افزایی راهکارهایی پیدا کنیم تا بر مشکلات شهر فائق آییم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، امین افزود: در سال جاری چهار نشست تخصصی در کمیسیون فنی و عمرانی کلان شهرها برگزار کردیم و ماه آینده نشست بعدی را در شهر اهواز برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی کلان شهرهای ایران با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون ۵۰ درصد برنامه های این کمیسیون تحقق پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: کمیته های تخصصی در زمان مقرر تشکیل شده است، همچنین شش بازدید تخصصی در سال جاری برنامه ریزی شد که تاکنون سه مورد آن محقق شده است.

امین اضافه کرد: با توجه به بازدیدهایی که در کلان شهرها و مراکز استان ها داریم، مشکلات مشترکی وجود دارد، بنابراین سعی می کنیم در برنامه های نشست ها آنها را مطرح کنیم و به راهکارهای مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف، نشست ها و بازدیدها، مشکلات احصا شده است، تاکید کرد: نبود ساختار منسجم و کارآمد در تعمیرات و نگهداری پروژه ها یک چالش جدی است و قانون گذار در حوزه خدمات شهری تفکیک قائل نشده است، از این رو سازه ها ساختمان ها و تأسیسات دچار مشکل شده است و هزینه زیادی می شود تا کل سیستم را عوض کنیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی کلان شهرهای ایران با بیان اینکه باید در ساختار فنی و عمرانی شهرداری ها بلوغ سازمانی شکل گیرد، اضافه کرد: امروزه پروژه های اصلی عمرانی در شهرها اجرا شده و لازم نیست کار جدیدی بیش از حد نیاز تعریف کنیم، زیرا اولویت تعمیرات و نگهداری پروژه های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با نبود نظام کارآمد کنترل و مدیریت پروژه را در برخی شهرها و مراکز استان ها مواجه هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.