| کد خبر: 191237 |

افت فعالیت بنادر کشور مقطعی بود

امروز بنادر از تحریم های چندلایه گذشته اند.

تین نیوز

 رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: افت فعالیت بنادر کشور به علت تحریم های چندلایه مقطعی بوده و امروز هم بنادر کشور و هم صنعت کشتیرانی در حال توسعه و پیشرفت هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس وضعیت بنادر و صنعت کشتیرانی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی وضعیت بنادر بسیار خوب و مطلوب است و این مراکز فعالیت گسترده ای در تخلیه و بارگیری محصولات دارند، البته بنادر در اواخر سال گذشته به علت تشدید تحریم ها با مشکلاتی روبه رو شدند، اما خوشبختانه این وضعیت به پایان رسید.

روند پیشرفت و توسعه بنادر به ویژه بنادر جنوبی کشور رو به رشد است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند پیشرفت و توسعه بنادر به ویژه بنادر جنوبی کشور رو به رشد بوده و این بر خلاف برنامه ریزی آمریکایی ها است.

همکاری گسترده کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در حوزه بنادر

نکته قابل توجه این است که با وجود اعمال تحریم های سنگین آمریکا، بسیاری از کشورها در حال همکاری با صنعت کشتیرانی کشورمان هستند و این رویکرد به دلیل نیاز این کشورها به جمهوری اسلامی است

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که با وجود اعمال تحریم های سنگین آمریکا، بسیاری از کشورها در حال همکاری با صنعت کشتیرانی کشورمان هستند و این رویکرد به دلیل نیاز این کشورها به جمهوری اسلامی است.

عملکرد چشمگیر بندر چابهار؛ میزبانی بندر از کشتی های تجاری

هاشمی تختی نژاد افزود: نقطه برجسته فعالیت بنادر کشور، عملکرد چشمگیر بندر چابهار است، این بندر در شرایط کنونی میزبان کشتی های تجاری از کشورهای مختلف منطقه ای و فرامنطقه ای است.

بندر چابهار عملا در حال تبدیل شدن به هاب انتقال کالا در منطقه است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بندر چابهار عملا در حال تبدیل شدن به هاب انتقال کالا در منطقه است، گفت: افت فعالیت بنادر کشور به علت تحریم های چندلایه مقطعی بوده و امروز هم بنادر کشور و هم صنعت کشتیرانی در حال توسعه و پیشرفت هستند.

سازمان بنادر و دریانوردی باید از بنادر حمایت جدی کند

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته در شرایط کنونی ضروری است که سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی تر برای حمایت از بنادر تلاش کرده و تسهیلات لازم را برای تقویت سرمایه گذرای در این حوزه در نظر گیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.