| کد خبر: 260034 |

◄ متروی اسلامشهر از طریق خط 3 به شبکه مترو تهران متصل می شود

در صورت اتمام عملیات حفاری قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنین تکمیل ایستگاه میدان نماز تا پایان سال 1403 امکان ادامه سفر قطارهای خط 3 شبکه مترو تهران تا میدان نماز اسلامشهر میسر خواهد شد.

تین نیوز

یکی از شهرهای اقماری پایتخت، اسلامشهر است که دومین شهر پرجمعیت در استان تهران محسوب می شود و روزانه افراد زیادی بین این شهر و تهران در تردد هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، در صورت اتمام عملیات حفاری قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنین تکمیل ایستگاه میدان نماز تا پایان سال 1403 که البته تجهیز این ایستگاه به تاسیسات لازم نیز نیاز دارد، امکان ادامه سفر قطارهای خط 3 شبکه مترو تهران تا میدان نماز اسلامشهر میسر خواهد شد.

در حال حاضر حفاری قطعات اول و دوم تونل خط مترو اسلامشهر به طور جدی ادامه داشته و امکان اتمام این بخش از عملیات اجرایی تا پایان سال جاری وجود دارد. از قطعه نخست که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، فقط حفاری 200 متر باقی مانده است و قطعه دوم نیز با پیشرفت 88 درصدی، به یک کیلومتر پایانی خود رسیده است؛ طول مسیر تونلی قطعه دوم حدود 9 کیلومتر بوده و با دستگاه حفار مکانیزه در حال ساخت است.

از سوی دیگر فرآیند احداث ایستگاه میدان نماز که از بهمن ماه سال 1400 شروع شده است، 44 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با مطالعات مهندسی ارزش و مدل سازی های صورت گرفته، امکان اتمام آن تا اواخر سال 1403 وجود دارد؛ البته این امر در وهله نخست نیازمند تامین منابع مالی لازم و تحقق اعتبارات تخصیص یافته است.

به این ترتیب با تکمیل قطعات اول و دوم تونل متروی اسلامشهر و همچنین ساخت ایستگاه میدان نماز در موعد مقرر، امکان اتصال خط مترو این شهر پرجمعیت به خط 3 شبکه مترو تهران از طریق ایستگاه آزادگان وجود داشته و در این صورت جمعیت قابل توجهی از ساکنان اسلامشهر می توانند از طریق سیستم حمل و نقل ریلی، به پایتخت دسترسی پیدا کنند.

خط متروی اسلامشهر یک طرح عمرانی مهم و تاثیرگذار تلقی می شود که ایستگاه های چهاردانگه و شاطره نیز در مسیر آن قرار داشته و امکان ادامه آن تا میدان قائم این شهر وجود دارد.

شهرداری اسلامشهر متولی ساخت خط مترو این شهر بوده و در سال های اخیر تلاش های فراوانی صورت گرفته تا پس از سال ها انتظار، پروژه مذکور به ثمر بنشیند.

مترو اسلامشهر2

مترو اسلامشهر3

مترو اسلامشهر 4

مترو اسلامشهر 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.