| کد خبر ۳۰۷۰۰۲
کپی شد

وعده افتتاح واریانت چنار در آبان ماه/ آیا جاده حادثه‌ خیز کوهدشت به خط پایان می‌ رسد؟

پروژه واریانت چنار که قرار بود نقطه حادثه خیز جاده کوهدشت ـ خرم آباد را سامان دهد و تلفات جاده ای این مسیر پررفت و آمد را کاهش دهد، اما پس از نزدیک به دو دهه، هنوز به خط پایان نرسیده است.

وعده افتتاح واریانت چنار در آبان ماه/  آیا جاده حادثه‌ خیز کوهدشت به خط پایان می‌ رسد؟
تین نیوز |

پروژه واریانت چنار که قرار بود نقطه حادثه خیز جاده کوهدشت ـ خرم آباد را سامان دهد و تلفات جاده ای این مسیر پررفت و آمد را کاهش دهد، اما پس از نزدیک به دو دهه، هنوز به خط پایان نرسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  این پروژه با طول تقریبی پنج کیلومتر، از سال 1386 آغاز شد و هدفش حذف پیچ ها و نقاط خطرناک مسیر قدیم بود. از پنج کیلومتر مسیر، حدود سه کیلومتر آن در سال های گذشته زیرسازی و بخش هایی از آن آسفالت شد.

دو کیلومتر پایانی که شامل دو پل مهم و سنگین سازه ای بود، بارها به دلیل کمبود منابع مالی و تغییر پیمانکار متوقف شد. عملیات دال بتنی این پل ها حالا به گفته عنایت الله میرزایی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، انجام و تکمیل نهایی شان به هفته های آینده موکول شده است.

بازدیدهای متعددی طی سال های اخیر از این پروژه انجام شده است؛ از بازدید اخیر فرماندار کوهدشت و مدیرکل راه و شهرسازی لرستان که در جریان آن اعلام شد روند اجرایی پروژه با سرعت در حال پیشرفت است.

طبق گفته مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد و منابع مالی به موقع تزریق شود، تا پایان آبان ماه بخش باقی مانده مسیر تکمیل و آماده آسفالت خواهد شد. 

اما مرور وعده های گذشته نشان می دهد که واریانت چنار تقریباً هر سال در فهرست طرح های در آستانه بهره برداری قرار گرفته است. خرداد 1403 گفته شد که در صورت تأمین اعتبار، پروژه تا همان ماه به پایان می رسد.

در شهریور 1404 استاندار لرستان از تکمیل آن تا پایان تابستان سخن گفت و مهر همان سال فرماندار کوهدشت وعده داد تا پیش از فصل سرما آسفالت مسیر انجام شود. اکنون نیز مدیرکل راه وشهرسازی لرستان می گوید پروژه با پیگیری های مداوم و تزریق اعتبار جدید، در مرحله پایانی قرار دارد.

پشت این تأخیرها، مجموعه ای از عوامل نهفته است؛ از کمبود اعتبار و تغییرات پیمانکار گرفته تا رخدادهای غیرمنتظره مانند جنگ 12 روزه اخیر که باعث وقفه موقت در تزریق منابع مالی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرده که اکنون با حمایت استاندار و پیگیری فرمانداری، روند کار به حالت عادی بازگشته و عملیات عمرانی پل ها و زیرسازی با شتاب ادامه دارد.

مسیر فعلی خرم آباد ـ کوهدشت از جاده های پرحادثه لرستان است و هر سال در فهرست سیاه تصادفات این استان قرار می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.