◄ درخواست شهروند تهرانی با یک یادداشت؛ لطفا پیاده رو را اشغال نکنید
اشغال پیاده روها توسط خودروها یکی از مشکلات رایج در بسیاری از شهرها به شمار می رود. موضوعی که علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد روزانه، عبور و مرور سالمندان، کودکان، افراد دارای معلولیت و والدینی که از کالسکه استفاده می کنند را با دشواری های جدی مواجه می کند.
تصاویر پیوست را یکی از شهروند خبرنگاران تین نیوز، ارسال کرده که در آن معضل پارک خودروها در پیاده روها و تضییع حقوق عابران پیاده مشخص می شود.
به گزارش تین نیوز، در این تصاویر مشاهده می شود که خودرویی که اتفاقا مدل آن بالا نیز است بخش قابل توجهی از پیاده رو را اشغال کرده و یکی از شهروندان با قرار دادن یادداشتی روی شیشه خودرو، از راننده خواسته است از پارک کردن در مسیر تردد عابران خودداری کند.

نکته قابل توجه لحن موبانه این یادداشت است.
این اقدام ساده اما مودبانه، نشان دهنده افزایش حساسیت شهروندان نسبت به حقوق عمومی و ضرورت توجه بیشتر به فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین شهری است.
اشغال پیاده روها توسط خودروها یکی از مشکلات رایج در بسیاری از شهرها به شمار می رود. موضوعی که علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد روزانه، عبور و مرور سالمندان، کودکان، افراد دارای معلولیت و والدینی که از کالسکه استفاده می کنند را با دشواری های جدی مواجه می کند.
این در حالی است که پیاده رو بخشی از شبکه حمل و نقل شهری است و باید به عنوان فضایی ایمن و قابل دسترس برای عابران حفظ شود. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، توقف یا پارک خودرو به نحوی که موجب سد معبر و اختلال در تردد عابران شود، تخلف محسوب می شود.
مسئولان شهری و پلیس راهور می توانند با نظارت بیشتر و برخورد موثرتر با تخلفات مرتبط با اشغال پیاده روها، زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی و حفظ حقوق عابران را فراهم کنند.
