| کد خبر: 57074 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از جهش ورود گردشگران پس از لغو تحریم ها تا لزوم ایجاد صنعت هوایی به جای خریداری آن

تین نیوز | ایران، مرکز ثقل مسیرهای پروازی جهان می شود، جهش ورود گردشگران پس از لغو تحریم ها، لزوم "ایجاد" صنعت هوایی به جای "خریداری" آن، نشست و برخاست همزمان هواپیما در فرودگاه امام امکان پذیر می شود، و 200 موتور هواپیما منتظر رفع تحریم ها برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته، در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ایکائو تا 10 سال آینده آسمان ایران، مرکز ثقل روت های (مسیرهای) پروازی جهان خواهد شد گفت: صنعت هوانوردی طی 10 سال آینده برای تامین زیرساخت ها و نوسازی ناوگان، نیاز به 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.

علیرضا جهانگیریان در اولين نشست هم انديشي راه كارهاي توسعه صنعت حمل ونقل هوايي با تاکید بر لزوم استفاده از توان داخلي در صنعت هواپيمايي گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و با نزدیک شدن به تاریخ ضرب الاجل هسته ای باید در صنعت هوانوردی سیاست مشخص دنبال شود تا از حداکثر توان داخلی استفاده شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی موتور محرک اقتصادی کشورهاست، گفت: در سال 2013 مرکز ثقل روت های پروازی جهان در منطقه ای نزدیک کشور تونس بود که این مرکز ثقل به سمت راست در حرکت است.

جهش ورود گردشگران پس از لغو تحریم ها
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه پس از لغو تحریم ها، در حوزه گردشگری جهش خواهیم داشت و گردشگران زیادی آماده سفر به ایران می شوند، گفت: نباید برای تامین منابع، فقط به منابع دولت دسترسی یابیم بلکه باید ساختارهای درآمدزایی و مدل های اداره صنعت را تغییر و به سمت مدل های تجربه شده و پشتیبانی کننده توسعه حرکت کنیم.

رحمت اله مه آبادی با بیان اینکه یکی از نگرانی هایی که برای دوران پس از تحریم وجود دارد این است که احتمال دارد این صنعت، گلوگاه توسعه باشد، اظهار کرد: از یک سو کم توجهی هایی که در سنوات قبلی به این صنعت شده و از سوی دیگر فشار سنگین تحریم باعث شده صنعت هوانوردی در شرایطی قرار گیرد که اگر بخواهد خودش را برای یک جهش بزرگ آماده کند ممکن است با مشکل مواجه شود.

هیچ شکایتی مبنی بر گران فروشی ایرلاین ها دریافت نشده

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه ها شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: تاکنون هیچ شکایتی از سوی آژانس ها مبنی بر گران فروشی ایرلاین ها دریافت نشده، این در حالی است که همیشه شکایت ها از سوی مسافران و به علت گران فروشی آژانس یا چارتر کننده است.

مرتضی دهقان با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی و نظارت بر کلیه دفاتر دارای مجوز از سازمان را دارد اظهار کرد: آن دسته از دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز به فروش بلیت هواپیما هستند كه دارای مجوز از سازمان هواپیمایی كشوری باشند، قطعا افرادی که بدون مجوز اقدام به فروش بلیت می کنند، تخلف کرده و مرجع رسیدگی به این تخلفات نهادهای دیگر هستند.

لزوم "ایجاد" صنعت هوایی به جای "خریداری" آن
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم ایجاد صنعت هوایی به جای خریداری آن گفت: به تدریج اقتصاد صنعت هوایی از انحصار دولت خارج می شود.

سورنا ستاری، در نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی که در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، با بیان اینکه صنعت هوایی زمینه مهمی برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان و بازار دانش‌بنیان است، گفت: از پیش از انقلاب تا کنون برای صنعت هوایی کشور، هزینه‌های زیادی صرف شده و این صنعت طی سال‌ها به پیشرفت‌های ارزنده‌ارسیده و لازم است با بومی‌سازی و توجه به دانش این صنعت اشتغال‌زایی کنیم.

آغاز عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد
عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست فرودگاه بین المللی مهرآباد با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و مدیرکل فرودگاه مهرآباد آغاز شد.

علی رستمی با اشاره به عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد گفت: این فرودگاه دارای دو باند پروازی است که حدود 4 کیلومتر مساحت دارد. باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد 4 هزار و 30 متر و باند 29 راست نیز با همان متراژ است.

نشست و برخاست همزمان هواپیما در فرودگاه امام امکان پذیر می شود

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها گفت: باند جنوبی فرودگاه امام در حال احداث است و در صورت اتمام این پروژه در فرودگاه امام، برای اولین بار ‌امکان نشست و برخاست همزمان هواپیماها در فرودگاه‌های کشور به وجود می‌آید.

سیداحمد مؤمنی رخ در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم بهسازی و بازسازی باند فرودگاهی گفت: وقتی که هواپیما از روی باند بلند می‌شود و یا روی باند می‌نشیند اگر کیفیت آسفالت نامناسب باشد، قطعات آسفالت با حرکت هواپیما بلند می‌شود.

200 موتور هواپیما منتظر رفع تحریم ها
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 200 دستگاه موتور و 100 فروند هواپیما زمین گیر هستند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری می تواند تولیدکننده اسناد و مدارکی باشد که از سوی تولیدکنندگان به ما داده نمی شود تا بخش زیادی از نیازها در حوزه اسناد و مدارک برطرف شود.

حسین علایی در اولین نشست هم‌اندیشی راهکارهای توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی که 7 تیرماه در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، با بیان اینکه صنعت هواپیمایی کشور اسیر توانمندی های خارج از ایران است، گفت: ما برای پرواز نیازمند هواپیما و اسناد و مدارک هستیم که هیچ یک در ایران تولید نمی شوند، ضمن اینکه بخش عمده ای از تعمیرات (مثل موتور) هم نیازمند تامین قطعات و یا ارسال به خارج از کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.