| کد خبر: 171996 |

◄ تخصیص یارانه برای تداوم حیات قطار حومه‌ای

مدیرعامل رجا عنوان کرد: شرکت نوین صنعت رجا توان بازسازی و نوسازی اساسی ۱۵۰ واگن در سال را دارد هم‌چنین می‌تواند تعمیرات سالیانه ۱۲۰۰ واگن را انجام دهد.

تین نیوز

مدیرعامل رجا عنوان کرد: حاضر قیمت بلیت‌های تعیین‌شده سه‌هزار تومان به ازای هر 120 کیلومتر است که این رقم هزینه‌های تمام‌شده مسیر را پوشش نمی‌دهد ازهمین‌رو لازم است به دولت برای تدوام حیات این حوزه یارانه تخصیص داده شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد رجبی در مراسم آغاز به کار شرکت تعمیرات واگن قطارهای مسافری و باری با بیان این‌که هدف از تاسیس این شرکت تفکیک بخش تعمیرات و معاونت فنی در راستای مستقل شدن شرکت برای تعمیر و بازسازی واگن‌های مسافری و باری بود، عنوان کرد: سیاست شرکت نوین صنعت رجا این است که بتواند به سایر شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل ریلی خدمات فنی و تخصصی ارائه بدهد.

وی در ادامه عنوان کرد: زیرساخت رجا متاسفانه از بروکراسی سنگینی برخوردار است و امیدواریم شرکت نوین صنعت رجا در این حوزه چابک‌تر عمل کند.

رجبی بابیان این‌که این شرکت می‌تواند با ایجاد بانک اطلاعاتی در بخش تعمیر و بازسازی بسیار موفق عمل کند، عنوان کرد: ما در بخش واگن‌های خودکشش بیش‌ترین وابستگی به خارج از کشور را داریم اما در تلاشیم میزان خودکفایی در تعمیر و بازسازی واگن‌های مسافری و باری را افزایش بدهیم.

مدیرعامل رجا با بیان این‌که حدود 10 سال از خودکفایی در سیستم ترمزدستی می‌گذرد و این سیستم امتحان خود را پس داده است، گفت: وابستگی به کشورهای خارجی در بخش‌هایی از صنعت ریلی به حداقل رسیده، البته این به معنای خودکفایی نیست.

او بابیان این‌که سال گذشته ظرفیت تعمیرات واگن‌های مسافری 1200 دستگاه بود و در سال جاری  150 دستگاه واگن در شرکت جدید نوسازی خواهد شد، بیان کرد: حمل‌ونقل ریلی در بین سایر مدهای حمل‌ونقل بالاترین جایگاه ایمنی را دارد بنابراین حمایت دولت از این صنعت ضروری است.

بر اساس گفته وی؛ کیفیت واگن‌ها هم در این سال‌ها افزایش‌یافته طوری که 400 واگن از رده خارج‌شده و صدها میلیارد تومان صرف هزینه بازسازی و نوسازی ناوگان شده است.

او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که قیمت بلیت قطار حومه‌ای بر اساس هزینه‌های سال 94 است حال این‌که هزینه‌ها در طی این چند سال 50‌درصد افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت بلیت‌های سه‌هزار تومان به ازای هر 120 کیلومتر تعیین شده است که این رقم هزینه‌های تمام‌شده مسیر را پوشش نمی‌دهد ازهمین رو لازم است به دولت برای تدوام حیات این حوزه یارانه تخصیص داده شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شد قرار بر این شد که 20‌درصد این هزینه‌ها از طریق نرخ بلیت و 17‌درصد از محل صرفه‌جویی اعمال شود اما با بخشنامه ریاست جمهوری و ممنوعیت افزایش بیش از 10‌درصدی نرخ‌ها مواجه شدیم.

رجبی اعلام کرد: در حال حاضر برای هر صد کیلومتر تردد قطار حومه‌ای تنها سه هزار تومان از مسافر دریافت می‌کنیم که این قیمت در برابر هزینه‌ها بسیار ناچیز است از همین رو شرایط فعلی ما ریاضتی است و تلاش می‌کنیم با همین 10 درصد افزایش خود را حفظ کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.