| کد خبر: 232164 |

راه‌اندازی ۵۱۰ پایگاه‌ آتش‌نشانی روستایی در دولت تدبیر و امید

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌ها گفت: در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۱۰ ایستگاه آتش نشانی روستایی به منظور ارتقاء ایمنی روستاهای کشور راه‌اندازی شد.

تین نیوز

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌ها گفت: در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۱۰ ایستگاه آتش نشانی روستایی به منظور ارتقاء ایمنی روستاهای کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی قربانی افزود: از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲ تا کنون در مجموع ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در روستاهای کشور راه اندازی و به ماشین آلات آتش نشانی تجهیز شد که از این تعداد ۵۱۰ پایگاه در دوره دولت تدبیر و امید راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی پایگاه آتش نشانی در روستا ها خدمتی است که تا پیش از تاسیس نهاد دهیاری ها در روستاها ارایه نمی شد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: برای کمک به تامین نیروی انسانی در پایگاه های آتش نشانی با همکاری ستاد کل نیرو های مسلح و موافقت مقام معظم رهبری مجوز جذب نیرو های وظیفه برای بکاری گیری در این پایگاه ها روستایی اخذ شده است.

قربانی ادامه داد: این مجوز برای ۲ سال دارای اعتبار است و طی آن امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولان واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.                     

 وی گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه های آتش نشانی روستایی برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که شاملی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنها است به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شده و  متقاضیان برای کسب اطلاع از مفاد این شیوه نامه می توانند به دهیاری های دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

قربانی ادامه داد: با احداث،  جذب و تجهیز پایگاه های آتش نشانی در روستاها گام مهمی در افزایش ایمنی و مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه و بلایای طبیعی برداشته شده و به منظور دسترسی به حداقل استاندارد های لازم برای ارائه خدمات آتش نشانی و ایمنی درروستاها با برنامه ریزی انجام شده تعداد پایگاه های آتش نشانی در مناطق روستایی به مرور در حال افزایش است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: در مواقع بروز حوادث آتش سوزی، ارائه خدمات ایمنی به موقع و سریع به حادثه دیدگان احتمالی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و ضرورت دارد تمام پایگاه‌های آتش نشانی روستایی بر اساس شیوه نامه ابلاغی توسط این معاونت، نسبت به اداره این پایگاه‌ها و ارائه خدمات مطلوب اقدام کنند.

قربانی مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند؛ به همین دلیل ارتقای وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.