| کد خبر: 132510 |

توجه به اراضی فرودگاهی و نیروهای انسانی به ثروت‌آفرینی می‌انجامد

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: اعتقاد دارم ثروت‌آفرینی در فرودگاه‌ها بر پایه‌های اراضی فرودگاهی و ساماندهی نیروهای انسانی استوار است. بنابراین با این دو اهرم می‌توانیم درآمدهای غیرهوانوردی شرکت فرودگاه‌ها را افزایش داده و شاهد توسعه شهری باشیم.
 

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،‌ سعداله وطن‌خواه درباره نقش فرودگاه‌ها در ثروت‌آفرینی توضیح داد: در واقع رونق فعالیت‌های پروازی موجب رونق سایر بخش‌های صنعت هوانوردی می‌شود. در این راستا در فرودگاه رامسر توانستیم تعداد پروازها را حدودا دو برابر افزایش دهیم، این به معنای ایجاد بستری مناسب برای ثروت‌آفرینی در فرودگاه رامسر است.

 

وی ادامه داد: همچنین در اراضی فرودگاه‌های رامسر و نوشهر پتانسیل‌هایی وجود دارد که اگر ساماندهی شوند، بهره‌بردای مناسبی در این زمینه خواهند داشت. در بخشی از اراضی فرودگاه نوشهر و رامسر که حریم ایمن است، امکان توسعه گردشگری - رفاهی وجود دارد. در این زمینه طرحی در حوزه تجاری‌سازی و ثروت‌آفرینی برای فرودگاه‌های نوشهر و رامسر در نظر داریم.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان اینکه برای تبیین نقش فرودگاه‌ ساری در ثروت‌آفرینی ۹ کارگروه بهره‌وری و توسعه کسب و کار تشکیل شده است تا با بررسی‌های میدانی و با وجود کمبود اراضی در فرودگاه‌های شمال کشور، استفاده بهینه را از آن‌ها داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: برخی از اراضی در فرودگاه‌ها کاربری شهری ندارند و امکان فعالیت هوانوردی در آن فراهم نیست. بنابراین، می‌توان برای توسعه درآمدهای غیرهوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و توسعه شهری از این اراضی بهره‌برد که به رونق صنعت گردشگری در استان و منطقه هم می‌افزید.

 

وطن‌خواه با اشاره به رویکرد ایجاد شده در شرکت فرودگاه‌ها در زمینه تثبیت وضعیت موجود در فرودگاه‌ها، گفت: همچنین مستندسازی اراضی فرودگاهی بسیار اهمیت دارد زیرا اراضی پس از نیروی انسانی مهمترین سرمایه‌ و ثروت شرکت فرودگاه‌هاست. با احصاء اراضی فرودگاهی می‌توانیم سطوح پروازی را به حد ایده‌آل برسانیم که در پی آن افزایش پروازها و جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود. در نهایت همه این اقدامات به افزایش سرمایه‌های فرودگاهی می‌انجامد.

 

وی درباره ثروت‌آفرینی با آموزش نیروهای انسانی تصریح کرد: در فرودگاه‌ها نیروهای تخصصی و عملیاتی زیادی مشغول بکارند که با ساماندهی می‌توانیم از انباشتگی نیروها جلوگیری کنیم و برخی از نیروهایی که غیر کارآمدند به کمک آموزش و افرایش کارآمدی دوباره آن‌ها را مشغول به کار کنیم.

 

وطنخواه یادآور شد: همچنین با نگاهی به چندپیشگی در شرکت فرودگاه‌ها می‌‌توانیم افراد را برای مسئولیت‌های تخصصی آماده کنیم تا در آینده این افراد در پست مناسب قرار گیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.