| کد خبر: 263735 |

پروازهای هواپیمایی کارون از فرودگاه اهواز آخر هفته از سر گرفته می‌ شود

بنا بر اعلام شهروندان پروازهای فرودگاه اهواز بدون هیچ دلیل مشخصی از سوی شرکت های هواپیمایی به ویژه شرکت هواپیمایی کارون لغو و مسافران بدون پرواز جایگزین، در فرودگاه سرگردان می مانند.

تین نیوز

بنا بر اعلام شهروندان پروازهای فرودگاه اهواز بدون هیچ دلیل مشخصی از سوی شرکت های هواپیمایی به ویژه شرکت هواپیمایی کارون لغو و مسافران بدون پرواز جایگزین، در فرودگاه سرگردان می مانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سید مهدی رزار مدیر کل فرودگاه های خوزستان در این رابطه  اظهار کرد: پروازهای تمام شرکت های هواپیمایی برقرار است و پروازهایی که لغو شده مربوط به شرکت هواپیمایی کارون است.

وی با بیان اینکه دو فروند هواپیمای شرکت کارون دچار مشکل فنی شده اند، افزود: مشکل فنی سبب لغو و عودت دادن بلیت مسافران شد.

مدیر کل فرودگاه های خوزستان با تاکید بر اینکه این دو فروند آخر هفته در چرخه پرواز قرار می گیرند، گفت: جایگزین پرواز دوشنبه به مقصد مشهد، روز پنج شنبه همین هفته است.

آخر هفته پرواز می کنیم

مهدی جهانبین معاونت ایمنی و کیفیت شرکت هواپیمایی کارون نیز دراین رابطه با اشاره به علت لغو شدن پروازهای این شرکت، اظهار کرد: دو فروند از هواپیماهای شرکت کارون دچار مشکل شدند که به منظور ارتقاء ایمنی و تعویض قطعات آن ها را از دور خارج کردیم.

وی افزود: تامین ایمنی پرواز یکی از الزامات صنعت هوانوردی است و چنانچه اشکالی در پرواز به وجود بیاید فعالیت آن پرواز باید متوقف شود.

معاونت ایمنی و کیفیت شرکت هواپیمایی کارون با بیان اینکه تامین قطعه هواپیما زمان براست، گفت: شرکت سازنده  قطعه برای تعویض قطعات زمانی را در نظر می گیرد تا مجدد پرواز در چرخه فعالیت قرار بگیرد.

جهانبین با تاکید بر اینکه این دو فروند آخر این هفته یعنی فردا یا پنج شنبه در مدار پرواز قرار می گیرند، بیان کرد:  کمبود فروش بلیت به دلیل کمبود هواپیماهای عملیاتی است که قطعاً تحریم کشور در این مساله تاثیر خود را گذاشته است.

خردادماه امسال پروازها اورهال شدند

 مدیرکل فرودگاه های خوزستان خردادماه امسال به دنبال اعتراض شهروندان به لغو پروازها، گفته بود: موتور یک عده از هواپیماها مثل پروازهای شرکت هواپیمایی کارون، وارش و... در حال چک شدن است، موتورهای مورد نظر را آوردیم تا آن ها عوض کنیم.

وی افزود:کمبودهای هواپیمایی را از پروازهای شرکت هواپیمایی آتا جبران می کنیم که این شرکت روزانه پنج تا شش پرواز را انجام می دهد.

رزاز بیان کرد: صدرصد پروازها پس از اورهال شدن توسط سازمان هواپیمایی کشوری نظارت فنی و تایید می شوند و سپس وارد خطوط هوایی می شوند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که پروازهایی که به فاصله پنج ماه  از خرداد ماه امسال تا کنون بار دیگر به دلایل فنی از چرخه فعالیت خارج شدند آیا ایمنی لازم برای پرواز را دارند یا فرسوده شده اند؟

 در حال حاضر 16 شرکت هواپیمایی در فرودگاه شهید قاسم سلیمانی اهواز فعالیت می کنند که از پنج فروند مربوط به شرکت هواپیمایی کارون است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.