| کد خبر: 48055 |

یک کارشناس حمل و نقل هوایی در گفتگو با تین نیوز:

◄ توافق هسته ای تاثیر مستقیم در صنعت هوانوردی ندارد

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل هوایی گفت: توافقات هسته ای تاثیر مستقیمی در صنعت هوانوردی نخواهد داشت.

محمد ترکمانه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 اظهار کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ 29 بهمن ماه سال گذشته که فرمودند "بنده عقیده ام این است اگر مسئله هسته ای همان طور که آنها دیکته می کنند هم پیش برود باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد، چون با اصل انقلاب مخالفند"، و همچنین گذشته نشان داده که معمولا غربی ها به تعهدات شان پایبند نبوده و با توجه به سابقه نفاق و دشمنی غرب با ایران، پیش بینی سایر موضوعات آسان است.

ترکمانه تصریح کرد: در بیانیه لوزان آمده که پس از اجرای توافقنامه، تحریم هایی که از جانب اتحادیه اروپا و شورای امنیت، اعمال شده لغو می شود این در حالی است که در خصوص تحریم های امریکا، اشاره شده که فقط تحریم های ثانویه که بعد از مناقشه هسته ای اعمال شدند، لغو خواهد شد.

این خلبان ادامه داد: این تصور که امریکا تمامی تحریم ها را لغو کرده و روابط اقتصادی و تجاری با امریکا از سرگرفته می شود، اشتباه است، و با توافقات اخیر، وضعیت ایران و امریکا به پنج سال پیش برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم صنعت هوانوردی ایران، بر اساس سیستم امریکا و از هواپیماهای بویینگ تشکیل شده، گفت: همان طور که در بیانیه لوزان آمده، تنها تحریم های ثانویه امریکا لغو می شود، در این صورت امریکا باز هم شرکت های تابع خودش را از داشتن روابط تجاری با ایران منع می کند، بر این اساس ایران در صنعت هوانوردی، رابطه اقتصادی مستقیم با امریکا نخواهد داشت.

ترکمانه با بیان اینکه توافقات هسته ای تاثیر شدیدی در صنعت هوانوردی نخواهد داشت، افزود: توافقات هسته ای، به ایران در بحث های مالی، بانکی، و سویفت کمک بزرگی خواهد کرد و باعث می شود مبادلات راحت تری با سایر کشورها انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خاویر پرز دکواییار 0 0

    به نظر من ایشان از نگاه یک دلواپس به این جریانات نگاه می کند و بیشتر تابع این نظریه اندیشمند فرضانه است که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیستند. من ضمن رد نظر ایشان امیدوارم که با عادی شدن روابط تهران با سایر کشورهای جهان، پس از ۳۶ سال بازار مبادلات ایران با کشورهای غربی باز شود. البته تنها نکته منفی مورد نظر من که می تواند تا حدودی حتی پس از لغو تحریمها موجبات رکود در این صنعت حساس و خطیر را به دنبال آورد همانا وجود مدیرانی از پاکترین دولت تاریخ ایران است، که چون کوهی در برابر رشد و پیشرفت این صنعت ایستاده اند

  • شوشی 0 0

    در کشور ما صنعت هوانوردی کاملا غیر بومی است و وابسته …جناب خلبان ترکمانه اگر لطف کنند توضیح بفرمایند تاثییر مستقیم و غیر مستقیم یعنی چه؟!!!!!!!

  • علی 0 0

    آقای ترکمانه، از شما که زمان آقای نخجوانی از رانت استفاده کردید و عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی شدید و مدرک خلبانی را[…] گرفتید مسلما انتظاری نیست که موضع دیگری بگیرید، جز اینکه عاشق دولت احمدی نژاد باشید و اونطور نگاه کنید. شما نگران منافع خودتونید نه انقلاب

  • محمود رضا ربانی 0 0

    معلومه که اونها نمی خوان ایران رشد کنه. و به نظر من هم برداشتن تحریم ها به شکلی که بعضی ها تو ذهنشون هست غیر ممکنه. چون منافع غربی ها در اون نیست. شاید یکسری از معاملات تجاری رو راحتر بزارن ما انجام بدیم. چون نفع اونها بیشتر در فروش در بازار سیاه هست

  • کارشناس 0 0

    / / / با سلام بسیار برای بنده عجیب است آقایی که با دیپلم وارد سازمان هواپیمایی شد و با پارتی بازی آقای[…] شروع به خواندن خلبانی کرد و نهایتا بعلت بی استعدادی بارها در دروس مختلف مردود شدند و به تازگی به زور خلبانی هواپیمای سبک دریافت نمودند. حال به عنوان خلبان سعی به معروف ساختن خود مینمایند! ایکاش من هم آقای[…] بودم.

  • فضول باشی 0 0

    استفاده از نظرا ت افراد بی تجربه دون شان تین نیوز است!!

  • حسین 0 0

    اقا این چه ربطی دارد همه خلبانان مدک تحصیلی دیپلم دارند

  • یوری گاگارین 0 0

    برادر حسین ما خابان با مدرک دکترا داریم آقای دکتر نیما شجاعی کاپیتان ایرتور آقای دکتر باروتی آقای دکتر اکبری در ضمن مدرک ATPL معادل دکترا مورد قبول واقع شده وبرابر مدرک دکترا حقوق میگیرند

  • محمود 0 0

    متاسفانه بازار ارائه مدارک بالا مثل دکتری و … باب شده عزیزان این مدارک ده سال قبل ارزش داشت نه امروز که فروش مدارک تقلبی اپیدمی شده و با چند ده ملیون تومان این مدارک را خرید که بماند. عزیزان مشکل سازمان یا سایر سازمانها وجود مدارک تحصیلی نیست بلکه مشکل عدم وجود برنامه وعدم دلسوزی است، مطابق با امار موجود در بین ۱۵ رییس سازمان طی ۲۴ سال گذشته هیچیک از دل سازمان بیرون نیامدند حتی آقای رضایی نیارکی هم که سبقه سازمانی داشت اول به شرکت ساخه رفت وبعد از بازگشت به سازمان سرپرست سازمان شد. در سازمان برنامه و برنامه ریزی وجود ندارد دلسوزی و حس مشارکت وجود ندارد چون عده ای خاص فقط زمان امور را در دست گرفته و به رغم زحمت دیگران و موج سواری این دوستان امتیازات به ایشان داده شده است بعنوان مثال چرا یک لیسانس معدن طی پانزده سال گذشته مدیر سوانح بوده مدیر امتحانات بوده و امروز مدیرکل عملیات است. یک نفر که تایید گزینش را ندارد با پافشاری افرادی خاص همواره مدیر کل است. چرا شاغلین در سازمان که حتی مدارک بالای تحصیلی و حتی دکتری دارند در گردونه مدی ان سازمان جا ندارند؟ دوست عزیزی که سواد و دانش ایشان در سازمان زبانزد بوده وبا معدل ۱۲/۴۵ لیسانس گرفته سالها با سفارش افرادی خاص با اهدافی خاص قائم مقام استاندارد پرواز بود حالا دوستان مامثل میزنند فلان اقای دکتر در فلان شرکت کار میکند و ادرس میدهند البته معرفی این افراد خوب است اما ایا دوای درد کهنه سازمان مدرک دکتری است بیچاره دکتر جهانگیریان که هم دکتر است وهم رییس سازمان! هم اکنون که یک سایت تخصصی نظریات مثبت ومنفی را منعکس میکند چرا در راستای اصلاح وضع اشفته صنعت هوایی با تهدیدات ناشی از سالخوردگی و تحریم از این ارزیابی رایگان استفاده بهینه نمیشود؟ متاسفانه این فرصت به میدانی جهت انتقام گیری به تهدید مبدل که جا دارد نظریات که غالب انها درست و کارگشا و بوی وطن پرستی میدهد دسته بندی و در راستای اصلاحات به استحضار وزیرو و ریاست سازمان برسد