| کد خبر: 223110 |

دولت با مصوبه دیروز مجلس مخالف است

رئیس جمهور گفت: عدم حضور بنده برای تقدیم بودجه در مجلس صرفا براساس مصوبات ستادملی کروناست.

تین نیوز

رئیس جمهور گفت: عدم حضور بنده برای تقدیم بودجه در مجلس صرفا براساس مصوبات ستادملی کروناست.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ آقای روحانی در جلسه امروز هئیت دولت با اشاره به گمانه زنی‌ها در خصوص علت حضور نیافتنش در مجلس برای ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای علت این امر را مصوبه روز گذشته مجلس می‌دانند، اما هرچند دولت با این مصوبه موافق نیست و این مصوبه را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، اما دلیل حضور نیافتن در مجلس فقط دستورالعمل ستاد ملی کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال نیز بسیار علاقمند بودم همچون سنوات گذشته سخنان خود در زمینه بودجه را در صحن علنی مجلس و در محضر نمایندگان در خانه ملت بیان کنم تاکید کرد: همه ما موظف به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا هستیم و این مهم برای رعایت سلامت جامعه یک وظیفه قانونی و شرعی است.

آقای روحانی سال ۱۴۰۰ را سالی ممتاز و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: سال آینده سال پایان قرن چهاردهم و در آستانه ورود به قرن پانزدهم هستیم و بودجه سال آینده در حالی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که شرایط متفاوتی نسبت به یک دهه گذشته پیش روی خود دارد.

وی افزود: دشمنان طی یک دهه گذشته تمامی تلاش خود را برای اعمال فشار و تسلیم شدن مردم ایران اعمال کردند و اوج این فشار‌ها در سه سال اخیر اعمال و به گونه‌ای که این فشار‌ها به جنگی تمام عیار اقتصادی تبدیل شد.

رئیس جمهور همچنین گفت: با شکست این فشار حداکثری فارغ از شکست ترامپ در انتخابات به دلیل سیاست‌های غلط او در قبال ایران و جهان، هر دولتی در آمریکا روی کار می‌آمد به دلیل شکست سیاست‌های تحریم آمریکا چاره‌ای جز فرود آوردن سرتسلیم در قبال مقاومت ملت ایران پیش روی خود ندارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.