| کد خبر: 238222 |

◄ کاهش 10درصدی سهم ناوگان عمومی قم از حمل مسافر

طی ۱۵ سال گذشته تعداد خودروهای شخصی سه برابر شده و سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری دو برابر شده است در حالی که سهم ۱۸ درصدی ناوگان عمومی در این مدت به ۸ درصد رسیده است.

تین نیوز

 رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: طی ۱۵ سال گذشته تعداد خودروهای شخصی سه برابر شده و سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری دو برابر شده است در حالی که سهم ۱۸ درصدی ناوگان عمومی در این مدت به ۸ درصد رسیده است.

به گزارش تین نیوز، سیدمحمد حسین دهناد روزسه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل، با اشاره به نهایی شدن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم، بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری قم در حوزه عمران و حمل و نقل هزینه می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: به همین منظور در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهر قم توجه ویژه ای به ناوگان عمومی شده تا استقبال شهروندان از سیستم عمومی بیشتر شود؛ ارائه کارت بلیط ها، تعیین دقیق زمان حرکت اتوبوس ها، افزایش ۴۸ اتوبوس جدید به ناوگان و تغییر در قراردادهای شهرداری با شرکت خصوصی در همین راستا عملیاتی شده است.

وی اصل ایمنی و کاهش تصادف ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سالانه ۱۰۰ شهروند قمی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که عمده آنها را موتورسیکلت سواران و عابران پیاده تشکیل می دهند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۷۰ درصد سفرهای درون شهری قم کمتر از ۳ کیلومتر است، اضافه کرد: در طرح جامع حمل و نقل شهر قم برنامه ای در حال پیگیری است تا سفرهای زیر ۳ کیلومتر با استفاده از دوچرخه و یا بصورت پیاده توسط شهروندان انجام بگیرد که نیازمند تامین زیرساخت های لازم است.

وی با بیان انیکه در سند راهبردی حمل و نقل شهر قم به ۳۷۰ نقطه برای جانمایی پارکینگ اشاره شده است، بیان داشت: کاهش تصادف ها و سوانح مربوط به موتورسیکلت ها نیز در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهر قم دنبال می شود.

دهناد خاطرنشان کرد: دوام زیرساخت ها مانند روسازی های بنتی و آسفالتی، خط کشی ها و جداول بنتی و حاشیه معابر نیز در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مورد توجه است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: کاهش آلودگی هوا با رونق ناوگان عمومی به همراه استفاده بهینه از ظرفیت شبکه معابر موجود نیز در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در حال پیگیری است.

به گفته وی، آموزش مسائل ترافیکی، خودکفایی سازمان ها با ارائه راهکارهای نوین درآمدزایی، جمع آوری حداکثری اطلاعات مربوط به شبکه حمل و نقل، استفاده از دانش روز دنیا و فناوری های نو در زمینه حمل و نقل و تغییر در ردیف های بودجه ای حمل و نقل از اهداف دیگر سند راهبردی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم است.

دهناد در ادامه با اشاره به پروژه متروی قم، تصریح کرد: دو ایستگاه میدان مطهری و میدان کشاورز به همراه روسازی آنها آماده بهره برداری است و بعد از انجام تست های گرم مورد نیاز می تواند به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.