| کد خبر: 199159 |

قانون تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

رئیس جمهور قانون اختصاص قیر رایگان به دستگاه های اجرایی را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه وبودجه کشور ابلاغ کرد.

تین نیوز

رئیس جمهور قانون اختصاص قیر رایگان به دستگاه های اجرایی را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه وبودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور قانون اصلاح بند (ه) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با موضوع اختصاص قیر رایگان به دستگاه های اجرایی را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه وبودجه کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، شرکت ملی نفت ایران مکلف است مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع دریافتی بابت خوراک مایع تحویلی به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به صورت ماهانه به حسابی که نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کند.

سازمان برنامه و بودجه کشور نیز موظف است ۱۰۰ درصد مبالغ واریزی را به صورت ماهانه به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سقف سهمیه‌های تعیین شده برای خرید قیر مصرفی و پرداخت هزینه‌های اجرای آسفالت اختصاص دهد.

هم‌چنین خزانه‌داری کل کشور مکلف است مبلغ واریزی شرکت ملی نفت ایران به حساب مربوطه را به صورت کامل براساس درصدهای مشخص شده به حساب دستگاه‌های اجرایی مربوط، واریز و با شرکت مذکور در پایان سال، تسویه حساب کند.

تأمین قیر موضوع بند (ه) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور نسبت به سایر نیازها در اولویت است و دستگاه های  اجرایی ذی‌ربط مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند که قیر مورد نیاز سایر امور پس از تأمین قیر موضوع این بند، تحویل آن ها شود.

گفتنی است، این قانون که با عنوان «استفساریه بند (ه) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» در دولت مصوب شد، در جلسه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی، تصویب و در تاریخ یکم آبان به تأیید شورای نگهبان رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.