| کد خبر: 190602 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت:‌ احداث این تقاطع غیرهمسطح نقش موثری در ساماندهی ترافیک بزرگراه اصفهان- شیراز، محورهای شهرضا- دهاقان، مبارکه- شهررضا و بلوار جانبازان  دارد و با توجه به رشد چشمگیر مراکز صنعتی و آموزشی شهرستانان دهاقان موجب کاهش ترافیک محور دهاقان- شهرضا خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های زیرساختی اصفهان به این استان سفر کرد و از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا خبر داد.

وی اشاره کرد: کنارگذر غربی شهرضا در مسیر بزرگراه اصفهان- شیراز قرار دارد و به صورت چهارخطه زیرعبور ترافیک است و از طرفی محورهای شهرضا- دهاقان، مبارکه- شهرضا و بلوار جانبازان در فاصله کمی از یکدیگر به این کنارگذر متصل می‌شوند و با توجه به حجم ترافیک عبوری لازم است این تقاطع از حالت همسطح خارج شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بزرگراه اصفهان- شیراز را یکی از شریان‌های اصلی حمل و  نقل کشور دانست و گفت: این بزرگراه حجم ترافیک عبوری بسیار بالایی دارد و برنامه‌ریزی شده است تا به صورت 6 خطه تعریض شود. محور شهرضا- مبارکه نیز دارای حجم وسیع عبور و مرور وسایل نقلیه سبک و سنگین است و هم‌اکنون عملیات اجرایی تعریض آن در دست اجرا قرار دارد.

وی با تاکید بر رشد چشمگیر شهرستان دهاقان در این استان ادامه داد: توسعه مراکز صنعتی و آموزشی در دهاقان موجب افزایش ترافیک مسیر دهاقان- شهرضا شده است که هم اکنون به صورت چهارخطه در دست بهره‌برداری قرار دارد و احداث این تقاطع تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی حجم خاکبرداری این پروژه را 230 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: به منظور احداث  تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج 290 هزار متر مکعب خاکریزی، 16 هزار متر مکعب آسفالت، 20 هزار متر مکعب بتن ریزی، 1200 صورت گرفته است و حجم آرماتور به کار رفته در آن 1200 تن و طول شمع ستون‌ها 1900 متر در نظر گرفته شده است.

خادمی در تشریح مشخصات فنی این تقاطع اظهار داشت: پل‌های تقاطع محور اصفهان- شیراز با محور شهرضا- دهاقان دارای دو دهانه 23 متری با عرض 38 متر، پل تقاطع محور اصفهان- شیراز با محور شهرضا- مبارکه دارای دو دهانه 24 متری با عرض 27 متر است و طول گرد راهه‌ها 1800 متر، طول شیب راه‌ها 4600 متر و طول محور شهرضا- دهاقان نیز 1200 متر در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.