| کد خبر: 224336 |

در 9 ماهه نخست سال جاری؛

◄ افزایش 7 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از افزایش7 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا طی 9 ماهه نخست سال جاری خبرداد.

تین نیوز

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از افزایش7 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا طی 9 ماهه نخست سال جاری خبرداد.

رضا دوست خواه در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز عنوان کرد: در حال حاضر 4 شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و 120 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با ارائه آماری عنوان کرد: طی9 ماهه نخست سال جاری782449 تن کالا بصورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان گیلان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بالغ بر7 درصد افزایش داشته است . این در حالی است که با وجود شیوع بیماری کرونا و ملاحظات بهداشتی بسیاری از کشورها و همچنین محدودیت های موجود در تبادلات بین المللی کالا و بالطبع کاهش فعالیت بسیاری از پایانه های مرزی؛ اما مرزهای آستارا و انزلی بدون وقفه و تعطیلی در حال انجام خدمات حمل و نقل بین المللی کالا است.

وی در ادامه افزود: از میزان کل تناژ ذکر شده 585038 تن کالا به صورت صادرات جاده ای ( با افزایش  26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) و 109159  تن کالا بصورت واردات جاده ای ( با افزایش22  درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) بوده است . شایان ذکر است که این آمار مربوط به مرز جاده ای آستارا می باشد. میوه و تره بار- انواع کاشی و مصالح ساختمانی – خرما از عمده کالاهای صادراتی و همچنین انواع تخته- حبوبات از عمده کالاهای وارداتی از مرز جاده ای آستارا بوده است .

دوست خواه  اظهار داشت: عملکرد ترانزیت این استان در  9 ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که 88 هزار و 252 تن کالا به صورت جاده ای از مرزهای استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار  58 هزار و 213 تن کالا مربوط به مرز آستارا و 30 هزار و   39 تن کالا مربوط به مرز بندر انزلی بوده است. همچنین عمده کالای ترانزیت شده از مرزهای استان آرد- اتواع البسه- چای و خودور  بوده است. مجموع تناژ حمل شده در بخش ترانزیت کالای استان در طی این مدت 49 درصد کاهش داشته است .

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در خصوص ورود و خروج کامیون ها در 9 ماهه سال جاری توضیح داد: در طی این مدت  تعداد  64 هزار و 156  دستگاه کامیون با میانگین روزانه 233 دستگاه، از پایانه مرزی آستارا تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است .

بر اساس آمار موجود در نه ماهه نخست سال جاری ؛ 78 درصد فعالیت حمل و نقل بین المللی جاده ای استان گیلان در بخش صادرات ؛ 14 درصد در یخش واردات جاده ای  و 8 درصد در بخش ترانزیت جاده ای کالا  بوده است.

به گزارش تین نیوز، مرز آستارا یکی از مرزهای مهم جاده ای کشور محسوب میشود که عمده فعالیت آن در بخش صادرات محصولات کشاورزی است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.